tisdag 9 augusti 2016

Det behövs så lite

Jag är en aningens instabil just nu, märker jag. Det behövs inte så mycket förrän jag tappar fokus på det positiva i livet, och jag blir väldigt påverkad av stress, som jag inte har blivit förut. Men, en dag i taget, ett problem i sänder, så ska det nog bli bra tillslut.


Damen mår bra iallafall och gårdagen fungerade fint för oss alla. Göran hade lite ärenden att fixa och vi har sakta börjat den långa vandringen mot en tryggad framtid för Sandra. Måtte vi hinna. Och hålla oss friska.

Nåja… En dag i taget, var det. Hittills den här veckan har Sandra varit väldigt pigg och glad. Ännu inget större tjat om när assistenterna kommer, även om hon längtar efter dom. Vi har utan problem kunnat undvika ämnet, vilket är lugnast så länge som möjligt.

I helgen blir det lagom att sätta kommande vecka på schemat, dvs byta ut Göran och mig mot assistenterna som ska jobba istället. Ja, om inte stressen hinner före så vi måste berätta det tidigare, det visar sig.

Det kommer bli en tid med schemapusslande, fixande och trixande innan våra lediga dagar börjar fungera som tänkt. Men vi försöker få till dom så gott vi kan iallafall, för vi behöver verkligen lite ledigt nu, både Göran och jag. En vacker dag får vi till ledigt på samma dygn också, och då får vi se om vi håller sams ;)

Ja, man kan ju skoja om det, men det ligger lite allvar bakom. När vi inte hinner prata nånting, eller lösa problem som uppstår, utan att vi båda måste fokusera på Sandra dygnet runt, så är det lätt hänt att allt bara släpper när vi äntligen blir lediga och har tid för varandra. Dock är vi medvetna om det, så jag hoppas vi fixar det med och kan börja rå om varandra igen. Vi har iallafall ingen irritation som ligger och gror. Men andra bekymmer som tynger just nu gör ju att det tär på det goda humöret som måste hållas uppe när vi jobbar.

Idag är det ytterligare ärenden som ska klaras av, men i övrigt blir det en lugn dag för Sandras del. Vädret styr ju lite och vi förströr oss bäst när det är uteväder. Men det löser sig, och en biltur kan man alltid ta till i regnväder för att roa damen lite.


Det var allt för idag, må så gott!

.

2 kommentarer:

MIss Wattpads mamma sa...

Lägg ut ett inlägg där ni söker sponsorer till det ni har framför er, man blir förvånad över vilken hjälp man kan få. Det finns alltid någon som känner någon som kan hjälpa till. Själv har jag lyckats få två företag att sponsra vår servicehundsutbildning, inga stora summor för någon av dem men för oss var det guld värt.

Bellan sa...

Varma saknarkramar! ❤️

//Bellan