måndag 25 april 2016

Nattstök med drömmar

Jag glömde ju berätta om ett störningsmoment i gårdagens inlägg. P.g.a. intensivt snöfall under lördagseftermiddagen och kvällen så funkade inte tv-kanalerna när det var dags för Sandras tv-stund. Dessutom var det ett favvo-program som hon såg fram emot att se.

Snabbt fick vi ändra planerna och förlänga ”chips-myset” med musik, och även om damen blev lite besviken var hon nöjd ganska fort. En sån händelse kan förstöra resten av kvällen i ett nafs om Sandras ork har tagit slut innan det händer.

Natten till igår hade damen en vaken-natt. Hon är väl egentligen alltid vaken om nätterna, mer eller mindre. Igår natt var det mer, och det påverkar henne så klart på dagen sen. Det var en sån där dag när man inte ens kan gå på toa själv, för det stör för mycket.

Medan Sandra stökade runt igår natt, sov jag gott (det var Göran som hörde henne) och drömde att ”Sofias Änglar” kom hit och fixade ett dröm-hus till Sandra. Jag var mest orolig över att dom skulle säga att dom bokat en resa (antagligen efter att ha sett ett tidigare avsnitt där familjen fick just det) och vi skulle få säga nej tack i tv. Och ingen skulle förstå varför vi var så otacksamma. Hahaha, så det kan bli i drömmarnas värld. Men ”Sofias Änglar” är ju välkomna, utan resor eller andra hotell-överraskningar som vi inte kan ta emot :)

Inatt har nog Sandra sovit bättre, för jag har mest varit vaken och inte hört henne så mycket. Varför jag inte kunde sova vet jag inte, jag var väl för pigg, helt enkelt.

Men vad gör det när en hel helg ligger framför oss nu. Jag jobbar till nio, sen är vi lediga ända till onsdag eftermiddag. Återkommer när jag har nåt att berätta.


Hare bäst!

.

Inga kommentarer: