söndag 2 oktober 2011

Lite tomt

Igår var det en ganska grinig dag till och från, så det var skönt att man hade fulladdade batterier. Ja, det var ju inte gnäll och skrik hela dagen :) Mellan varven var det riktigt trevligt. Men det behövdes inte så mycket för ett utbrott så vi försökte hålla dagen på en lagom nivå.


Förutom alla vanliga rutiner och bestyr så blev iaf korttidsväskan packad medan resten av familjen var ute i höstsolen. Det är alltid skönt att ha det gjort för man vet aldrig om det passar sig nåt mer innan det är måndag och korttidsdags igen.

Sen ville Sandra göra sig lite marsipangodis.


Men det var nog roligare att göra än att äta, för hon ville hellre ha sin vanliga godispåse efter maten sen.

Pappa Göran sitter och mamma Nina står bredvid :)

Jag har inte riktigt haft ro att läsa bloggar på ett tag, men det kommer väl så fort jag är ifatt mig själv igen. Just nu är jag glad att jag får till ett inlägg överhuvudtaget. Det känns inte som det finns så mycket att berätta för tillfället.

Förresten har jag inte riktigt ro med nånting. Jag känner mig mest rastlös och gör inget åt det, liksom. Jag tror det mest beror på att träffen vi hade känns kort och intensiv och jag saknar tjejerna väldigt mycket. Det blev lite tomt så här när det roliga är över…

Jag träffar ju vänner så sällan och saknar just den sociala biten väldigt mycket ibland. Men det är ju som det är och då får man göra det så bra det går och njuta extra av dom stunder man har. Det blir bara så påtagligt så här efteråt, på nåt sätt…


Det känns lite tomt allting för tillfället och jag undrar om det är dags för en bloggpaus, kanske? Det känns inte som jag har nåt att komma med längre… Men jag hoppas att det bara är tillfälligt. Jag gillar ju att skriva, men tycker mest att det blir samma tjat hela tiden. Vi har ju ett rätt inrutat liv, liksom… Hur intressant kan det bli i längden? Samma varje dag, varje vecka…


Jaja, jag kanske hittar lusten igen, vi får väl se framöver. Stora bloggare har frågestund när dom får idétorka, men jag har ju inte så många läsare. Om nån har nåt tips eller nån fråga så tar jag så klart gärna emot den ändå. Det brukar få igång skrivandet igen :) Nu önskar jag er iaf en riktigt skön söndag!

♥ Kram ♥

5 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon
Det är klart att du hittar lusten igen. Som sagt alla har ju svackor i sitt skrivande, det har ju de stora författarna med.
Och du ska se att det sociala livet kommer tillbaka till er. Snart är Sandra så stor att hon inte bor hemma längre. Och då får ni mera tid för varandra du och Göran.
Kram till dig tjejen
Maggan

Annika N sa...

Visst tror jag med att du hittar lusten igen men ibland har man bara inte lust att skriva. Och man behöver ju inte skriva varje dag om man inte vill. Tyckte med att det blev så tomt när man kom hem till sitt igen. Men lever på minnena för lång tid framöver <3 Har ju inte heller så många vänner, för jag och kusinen Carina hängde ihop jämt så då saknade man inte fler vänner just då.

Ha en jättefin söndag vännen <3 Kram Annika

Maritha sa...

Ja det blev tyst........för det var intensiva dagar med många nya vänner att lära känna och jag tycker att jag inte har så mycket ork att vara social på fritiden. Många bekanta men några få vänner som man träffar då och då! Tur FB finns......man kan pausa ibland :-))

Skrivlusten kommer nog tillbaka ska du se :-))

Ha en fin dag vännen!

Kram Maritha

Patricia sa...

Men gumman, du låter nästan lite deppig .. =(

Men kan tänka mig att det blev så påtagligt nu efter eran träff, att du saknar just det sociala umgänget ganska mycket men inte kan göra så mycket åt det och det blir ju lite som en sorg.

Det här med bloggpaus är du ju inte ensam att känna av ibland. Jag bloggar inte alls lika mycket längre men det beror mest på att det känns som man skriver så mycket på FB att det känns som jag skriver om samma saker och lägger upp samma bilder sen när jag bloggar. Visst, jag har andra vänner på Bloggen än på FB även om jag har några på båda ställena men ändå, tror du förstår hur jag menar .. ; )

Jag gillar i alla fall din blogg och tittar in här så ofta jag är inna på min egen blogg, vilket dessvärre inte är varje dag .. =)

Massa pepp-kramar till dig vännen!!!

Bellan sa...

Vad fina ni är, pappa Göran och mamma Nina! Riktiga konstverk! Hon är rolig Sandra :)

Visst är det så många gånger när man varit barnledig och haft en alldeles speciell "helg" med mycket umgänge med härliga vänner, då faller man ganska platt efteråt. Känner igen det där... Hoppas du kravlar dig upp snart igen och känner dig bättre till mods. Jag kommer att sakna dina inlägg här om du tar en paus, men det vet du säkert. Tycker det är så intressant att följa ert liv även om du tycker det är inrutat och tråkigt. Men så ser inte jag på det hela. Men, men, du kommer igen när du är redo. Det viktigaste är att du mår bra.

Kramar om dig, fina Nina ♥
//Bellan