lördag 14 april 2012

Nåja

Det kommer ju nya dagar att hinna på ;) Vi slappade nämligen igår med, så nåt gjort fick vi ju inte, direkt. Jo, jag pratade med en mycket god vän hela fm i telefon och Göran dammsög, men mer nytta än så blev det inte av igår.


När vi hade ätit så åkte vi till den ort där korttids/fritids ligger för att ta en prommis med kameran innan vi skulle hämta Sandra. Men efter bara en liten, liten runda så började det regna för mycket för att det skulle vara skönt, så vi gjorde en ”Sandra” istället. Ja, alltså, vi tog en biltur istället.

Sen hämtade vi en mycket nöjd och glad tjej på fritids och resten av dagen var som alla vanliga dagar med bra flyt.

Jag var jättetrött, men när kvällen kom ville jag se på Let´s dance istället för att sova, och vid det laget hade ju värsta tröttheten gått över. Det blev ost & kex och varsitt glas vin i tv-soffan. Fast Göran är ju måttligt intresserad av Let´s dance… Men vin gillar han ;)

I nån reklampaus gick han ner i källaren, tror det var nån tvätt att hänga eller nåt, och blev kvar ganska länge. Det visade sig att pannan hade stannat igen, eller bergvärmepumpen kanske det heter... Ja, ni som följt min blogg kanske minns att den stannade i vintras, så vi kom hem till ett kallt hus efter en skön semester…

Göran brukar ju fixa det mesta så han fick igång den då, och den har gått sen dess, men stannade alltså igår igen. Så den går på el tills vidare och vi hoppas att det inte är nåt dyrt fel på den.


Annelie L undrar om Sandra hade plockat blommorna i förra inlägget på fritids, och ja, det hade hon :) När jag hämtade henne i torsdags kom dom precis från skogen.

Idag har jag ett par måsten som jag inte orkade beta av när Sandra var på fritids, så det blir att bädda rent i sängar och packa korttidsväskan. Resten spar vi, eftersom alla måsten är enklare att fixa när Sandra inte är hemma.

Jag får önska er en skön helg, var rädda om varandra!

♥ Kram ♥

1 kommentar:

Annelie L sa...

Hoppas verkligen att det inte är något stort fel på pannan, det brukar kunna rinna iväg ganska bra med pengar när sådana saker går sönder.
Så skönt att ni börjat få era raster igen. Tänk om allt ni jobbat utöver er tid hade lagts i en komp bank, så mycket extra ledighet ni skulle ha att ta ut nu...men så är det ju inte, så ni får njuta dubbelt upp på er vanliga ledighet istället <3
Kram vännen.