söndag 28 maj 2017

En aningens slut

Det var ju ett par veckor sen som jag var ledig nu, och sen dess har jag jobbat dygnet runt och haft inskolning på det. När assistenterna är här måste Göran vara i husvagnen, annars blir vi för många runt Sandra. Att det är jag som tar inskolningarna beror på att det funkar bäst för Sandra eftersom Göran och jag jobbar på lite olika sätt. Det blir ju även enklare för nya att lära sig allt om det är samma person som visar.

Men det tar på min ork, helt klart. Igår var vi familj igen, och det är ju mycket lugnare än verksamheten i övrigt, eftersom det ju är vårt liv och vi har bra flyt i allt. Jag valde mellan att vila eller duscha när Göran och Sandra gick ut efter maten. Det blev vila och tre timmar senare vaknade jag helt groggy.

Jag hann duscha också, lite senare när Göran och Sandra hade sin lördags-tradition med ”chipsmys” och musik. Man har inte så stora krav på livet 😏


Egentligen skulle jag vara på fest igår, hos en mycket god vän. Men jag var ju tvungen att tacka nej, vilket hon förstod, som ju riktiga vänner gör. Vi har bestämt att vi ska ses i sommar istället och det hoppas jag vi får till på nåt sätt. Vi har ju fyllt jämnt båda två. Men det kändes lite ledsamt igår, att jag inte orkade vara med på hennes stora dag.

Groggy känner jag mig fortfarande och vad det blir av den här dagen vet jag inte riktigt. Troligtvis går Göran och Sandra ut efter maten och då måste jag hinna dammsuga, för det tillhör också sånt som vi inte kan göra när Sandra är här. Är hon med så blir det ju ”Sandra-anpassad” städning på hennes villkor, men det behöver ju städas för att bli rent också, då och då.

Ha en fortsatt fin helg.

.

Inga kommentarer: