fredag 12 september 2014

S-E-M-E-S-T-E-R

Oj, vilken semester vi har haft, och oj, vad vi behövde den! Vi har inte ens saknat vardagen, och inte ens Sandra. Alltså, det är faktiskt så att vi bara har njutit av att vara vi två, fria att göra vad vi vill, när vi vill och om vi vill. Så är det. Men nu börjar saknaden komma krypande, det är ju två veckor sen vi sågs ♥

Och nu måste vi starta igång våra hjärnkontor igen, och återuppta det som vi inte har orkat lägga energi på alls den senaste tiden. Hemifrånflytten. Vi hade med oss både telefonnummer och anteckningar, och tänkte att vi i lugn och ro skulle hinna prata igenom hur vi ska göra. Men vi har inte ägnat det en enda tanke. Vi behövde verkligen koppla bort det helt ett tag. Ingen av oss orkade ens ta upp ämnet, och det var såå skönt!

Hur har vi haft det då? Och vad har vi gjort?

Vi kom iväg med husbilen, nästan som planerat. Bara en dag senare än vi först hade tänkt. Men huvudsaken vi kom iväg och långlediga var vi ju ändå. Det blev lite mindre stress, och det gjorde ju inget. Vi hann packa klart i lugn och ro när Sandra var lämnad på korttids några timmar senare än vad som först var sagt, och kom sen iväg morgonen efter.

Vi hade inte ens planerat vart vi skulle, mer än ”mot bra väder” och vi landade i Varberg. Vart vi skulle åka sen, och när, fick vi se vartefter, och det slutade med att vi stannade där vi var. För allt var så fantastiskt att vi inte ville åka därifrån. Vackert väder, vackra vyer och nära till centrum. Fina cykelbanor och en jättebra camping. Vad mer kan man önska sig?

Jag tror att vår semester förklaras bäst så här:




















Må bäst!
(I nästa inlägg ska jag berätta hur vi förberedde Sandra, och hur det gick)

.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh gud så härligt ni ser ut att ha haft det <3
Så otroligt glad jag blir för er skull Nina! Hoppas att ni kan leva länge på den här semester nu
Vilka underbara bilder sen.
Nu är det bara ett fel och det är att jag saknar dig <3
KRAMAR OM massor <3

Annelie L sa...

Jag kan bara hålla med Talfrida i allt hon skriver, men skickar med en alldeles egen saknar kram till dig <3

Johannes mamma sa...

Så skönt ni verkar ha haft det!
Varberg; västkustens pärla. jag älskar denna stad.
Hade jag kunnat hade jag också velat stänga ner för semester för just nu känns livet mer än vanligt.
Hoppas ni nu har ork att ta tag i allt för det tar verkligen orken ifrån en.

Bellan sa...

Håller också med föregående! Heeeelt underbart ser ni ut att ha haft det! Så väl unnat er!

Härliga bilder och tack för att du bjuder på dem!

Här kommer en stoooor saknarkramar från mig med <3
Ha en finfin lördag!
//Bellan

Annika N sa...

Vilka underbara bilder och jag är så glad för er skull att ni fått rå om varandra. Och att ni fått vila upp er och göra precis vad ni velat. Många kramar <3 Annika