tisdag 11 mars 2014

Ledighetsträning

Jag har inte riktigt fått in ledigheterna än utan går lite på högvarv första dagen och vaknar samma tid som jag alltid går upp andra dagen. Idag har jag varit påväg att förbereda och väcka Sandra flera gånger och kommit på mig med ”Javisst ja, hon är ju på korttids”

Vi har inte hört nåt än och antar väl att allt går bra och att vi kan fortsätta med ledighetsövningen till imorgon em. Vi landar nog snart, när det blir lite mer rutin för oss alla igen.

Sandra var lite skör igår morse, men glad att det var måndag, DV och korttids, så hon kom iväg bra ändå. Göran åkte och veckohandlade och jag satte igång med veckopåsarna.


Dom är nu klara, 2x7 stycken, eftersom jag ville ha dubbletter. Min fina vän Mona håller på att sy lappar med dagarnas namn på som jag ska sy fast sen. För er som missat vad jag ska ha påsarna till kan läsa det inlägget HÄR


På eftermiddagen kom soffan, och sen hade Göran lite att pyssla med ett tag.


Efter att ha tagit isär och gjort om några gånger för att soffan var skev så tog han fästena från gamla soffan istället, och då passade det iaf. Men den är snyggare än skön.


Nåja, nån gång har vi väl tid att hitta en som är både snygg och skön, huvudsaken den är hel.

Sune tyckte den var skönast inpackad

Ja, sen gjorde jag ju lite god jordgubbsglass också, dock på sås av frysta jordgubbar den här årstiden, men jag ska nog prova att göra på färska också. Jordgubb och blåbär är mina favoritsorter om det är riktig glass, med riktiga bär.


Det var gårdagen det. Idag tänker jag bara vara ledig hela långa dagen. Om nu Sandra inte behöver hem, förstås.

Jag avslutar med att länka till ett inlägg som finns på Neurobloggarna och där jag känner igen en hel del. Ett mycket bra inlägg i veckans tema om Framgångsstrategier. Gå in och gilla Neurobloggarna också, om du inte redan har gjort det. Dela gärna vidare.

Må finemang!

.

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Jag har idag kollat in symaskinen som skall göra veckodagslapparna ;) Det kommer att bli kanonbra =)

Vi har med en soffa som är snyggare än skön, men den har vi haft ett tag nu så jag hoppas att det kan komma en ny soffa här så småningom..

Kram Mia