söndag 8 november 2009

Man har två val...

Antingen så tycker man allt är pest å surar ihop, eller så gillar man läget och låter det va okay med en skitdag! För den här dan tar ju också slut och det kommer nya, som tur är! Så jag väljer att gilla läget, för att sura ihop är ju inte nåt vidare trevligt alternativ.

Huvudvärken var nästan borta när jag vaknade, men kom ju tillbaks rätt fort. Så jag har tappat räkningen på hur många Alvedon som har gått åt. Typ två varannan timme… Vet ju att det inte är att rekommendera, men vad gör man när man måste orka?

Sen började ryggen göra sig påmind också, och jag har, peppar, peppar, klarat mig från ryggskott i flera år, så jag har gjort mina ryggövningar ”hela dan” och stoppat i mig några Ipren också. Vadsomhelst, bara jag slipper ryggskott!

Till råga på allt så har Sandra varit både trött och grinig mest hela dagen. Nära till både tårar och utbrott och jag har mest räknat till hundra och försökt behålla lugnet. För om jag får spel så får Sandra det också och det orkar jag inte idag!

Sååå himla glad att vi är två assistenter/föräldrar! Så det har ju gått rätt bra ändå, får man säga. Kanske för att jag inte orkade få nåt spel… Ibland är det nog tur att man mår risigt! :)

Hursomhelst så har jag packat korttidsväskan, och vi hoppas att damen orkar till skolan och korttids imorgon. Men vi får väl se… Hade det inte varit för mötet så hade hon fått ledigt i vilket fall, men nu avvaktar vi och hoppas att hon vaknar pigg imorrn. Om inte så blir hon förstås ledig! Då åker jag själv på mötet och det går ju det med. Det är ju inte ofta vi har möjlighet att gå båda på möten, så det är vi lixom vana vid.

Nu har det iaf lugnat ner sig lite här en stund. Sandra är för tillfället nöjd med en film, så jag hann duscha. Nu passar jag på att skriva några rader och pusta ut här vid datorn innan det är dags att gräva fram nåt färdiglagat från frysen till middag, för mer orkar jag inte.

Ha en fortsatt skön söndag!
Kramen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det bästa är att gilla läget och göra det bästa av dagen för som sagt det kommer fler dagar som säkert blir bättre.
Kramar
Agneta W

Photo by Maria sa...

Hoppas du slipper ryggskott nu bara för det är ju verkligen inget kul..
Och huvudvärken hoppas jag oxå springer sin kos..

Kramar
Mia

Sussi sa...

Oj vilken tuff dag, jag håller alla tummar vi har och det är ganska många här idag, typ 16 st.
Hoppas att ni mår bra båda två imorgon, men annat kan det ju inte bli med så många tummar hållna.
Kram på er!
Sussi

Patricia sa...

Ja du vännen, du har så rätt. Man har alltid ett val. Man väljer om man vill gräva ner sig i elände eller acceptera sin situation och gör det bästa möjliga av de förutsättningar man har.

Och en dålig dag, efter regn kommer sol och jag hoppas Sandra sover gott och vaknar pigg i morron så skola och kortis fungerar bra... =)

Hoppas huvudvärken och ryggen ger sig, låter inte alls bra med så många tabletter men ibland har nöden ingen lag... =)

krya på dig och var rädd om dig!
Kram Patricia

Anonym sa...

Stackars dig Nina! Det är extra jobbigt att inte må bra och sen inte kunna visa det som man vill. Men jag förstår att det går över gränsen för Sandra då, det är mycket som du måste tänka på. Du får vara rädd om dig bara så du inte äter för många värktabletter, det är lätt att överskrida och tappa räkningen när det gör ont så man håller på att bli knasig på kuppen. Hoppas nu att det går fort över... tänker på dig och sänder en stor krya på dig kram!
Myrra!

Ulla sa...

Hej vännen!

Hoppas att du mår bättre nu och att du är uppe på benen igen!
Tänker på dig!
Kram
Ulla

sussi sa...

Nina
vart är du????
Kram
Sussi