torsdag 18 december 2014

Mött o trött

Först och främst ett stort tack till korttids som fixade med vikarier igår, fast dom egentligen inte hade möjlighet! Sen tack till fina assistansbolaget och vår handläggare på F-kassan för ett bra möte. (Det gick ju inte åt så många näsdukar ;) )

Nu kan vi bara vänta på beslut. Det Sandra har rätt till kommer att gå igenom, resten kan vi ju inte påverka. Svårigheterna är det iallafall ingen som tvivlar på. Men lagar är ju regler, eller hur man ska säga.


Vi är överens om att det inte är någon större idé att satsa på den här kommunen när det gäller verksamheter iallafall, men hur det blir med flytt för vår del vet vi inte än. Det är ju en hel del som behöver kollas upp först så vi får väl se vad som händer framöver. En sak i taget, en dag i sänder.

Göran hämtade hem en trött tjej efter mötet, men eftermiddagen och kvällen funkade ganska bra ändå, med sänkta krav. Helst inga krav alls.


Ingen var väl särskilt pigg av oss igår, förresten. För många sömnlösa nätter med snurrande tankar, möten och noll koll på livet tar på krafterna, så det blev ganska tidigt i säng, så fort vi var klara med kvällen. Fast att komma i säng betyder inte att sova nuförtiden ;)

Jag måste också tacka för en fin kommentar jag fick igår, och som inte är publicerad efter önskan. Jag ska absolut kolla upp tipset.

Idag ska jag ladda mina batterier med Spotify medan Göran veckohandlar, om han inte vill ha sällskap, för det är ganska mycket handling som behöver göras. Imorrn är Sandra ledig, och jag tror hon behöver det.

Fotona idag kommer från en fin bukett som Göran fick av assistansbolaget eftersom han nyligen fyllt jämnt. Tack J


Må så gott!

.

Inga kommentarer: