måndag 22 december 2014

Julpyssel

Alltid finns det nåt att pyssla med på ledigheterna, och det är ju skönt att få lite gjort när man kan. Lådan med alla schemabilder behövde ses över, för man tjänar på att ha ordning bland alla hundratals bilder.


Det tog sin tid att sortera och rensa, men nu är jag hyfsat nöjd ett tag. Det kommer ju förhoppningsvis snart att bli fler bilder, både på assistenter och aktiviteter, men till dess så får det duga.

När det var i ordning gjorde jag nya bilder till morgon- och kvällsschemat på toan, för dom började gå sönder lite för mycket.


Efter det tog vi äntligen tag i dom seriekopplade brandvarnarna som vi köpte för länge sen, så nu är dom också på plats.


Och brandfiltar.


Sen blev det en massa jul också, förstås. Man får passa på när Sandra inte är hemma J


Jag hoppas att alla etiketter hamnade på rätt paket efter all glögg… ;)


Ett etikettips ska jag bjuda på, för er som inte läst om det i min blogg nån tidigare jul. Sandra kan ju inte läsa, men vill dela ut klapparna på julafton, så våra etiketter ser ut så här, nåt annat behövs inte.


Dom är laminerade och går utmärkt att använda från år till år.

Ha det nu så fint! Jag återkommer nog inte förrän vi har julat klart, gissar jag. Så jag passar väl på att önska er en riktigt God Jul!

.

2 kommentarer:

Maritha Q sa...

Ha en så fin Jul ni kan hela familjen <3
Kram

Anonym sa...

Det ser mysigt ut och klokt av er att se till att få nödvändig vila.Själv vilar jag efter helgerna iom att jag även har barnbarn jag vill träffa och barnvakta nu under helgerna.

Beundrar din/er goda ordning på schemabilderna.
Hur stora är lådorna och hur stora är bilderna?Undrar för att jag provade med lådor för många år sedan och då tyckte jag det var svårt få ut bilderna ur facken så uteslöt den förvaringen då.Är beredd att tänka om bara jag får höra att det är enkelt att få fram bilder ur lådorna,utan att 'använda pincett' för ungefär så blev det när jag testade tidigare.Rätt storlek på bilder och lådor och rätt antal bilder i varje låda tippar jag är viktigt så du får gärna göra ett inlägg om det.

God jul till er alla!
Annette