fredag 11 juli 2014

Skön ledighet och spännande fortsättningar

Det har gått för runt här mest hela ledigheten. Vi har fått en hel del gjort, vilket är superskönt! Vi har också hunnit känna oss lediga den här gången, vilket förstås också är superskönt på alla sätt och vis.


Det kändes nästan lite konstigt i onsdags då Sandra i vanliga fall brukar komma hem, men oj vad dom två extra dagarna gjorde nytta. Det var som man kände en helt annan ro i hela kroppen. Bara att känna att man kan om man vill och när man har lust. Det är svårt att förklara den känslan om man inte har upplevt motsatsen.

Nåja, nu är ledigheten snart slut för denna gång och vi hoppas att Sandras ork har klarat korttidsvistelsen hyfsat, så hon mår bra när hon kommer hem. Det lär ju visa sig, men hon brukar bli ganska trött av att vara hemifrån en längre tid. Vi har inga stora planer, så det finns tid att vila upp sig några dagar om hon behöver det.

Jane och jag ska avsluta dagen med vårt vanliga möte och sen ska Jane få en skön semester. För Sandras del blir det lite annorlunda ett tag framöver, förstås, eftersom vi inte har nån assistent som tar över. Men vi har ett fantastiskt korttids så det blir nog bra ändå.


Sandra är ju van att vara där sen hon gick i skolan och hade långa sommarlov, även om hon inte kommer vara där lika mycket den här sommaren då hon inte går där som fritidsbarn längre. Å andra sidan är en semester mycket kortare än ett sommarlov, så det blir nog inte för mycket ledigt för damen ändå. Hon behöver ha sina dagar att åka iväg på för att må bra.

På tal om assistent, igår träffade vi en jättegullig tjej som är intresserad av att bli assistent tillsammans med Jane. Eller, inte samtidigt förstås, vi har inte sökt dubbelassistans än, men som kan dela passen tillsammans med Jane. Nästa steg blir att Sandra och ”den nya tjejen” får bekanta sig lite med varandra så får vi se hur det utvecklar sig, men det känns väldigt bra så här långt J

Jahaja, det var lite från mig så här sista dagen på vår ”lilla semester”. Jag kände att jag ville passa på att skriva några rader, för jag har ingen aning om hur mycket jag hinner sitta här och koncentrera mig under kommande vecka. Jag återkommer när jag kan, helt enkelt. Ha det fint!



.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att det känns som ni har haft ledigt, äntligen!
Tänk vad skönt att kunna koppla av och göra saker i den ordning man själv vill. Bara en sån sak att äta när man är hungrig och inte för att man ska.
Håller tummarna att Sandra är pigg och glad.
Spännande med en ny aspirant på att bli assistent till Sandra.

Ha det nu gott och stor kram på er <3
*saknar :'(*