fredag 27 september 2013

Orkeslös äppelplanering

Solen fortsätter stråla så man får lite dåligt samvete när man inte orkar vara ute mer än att Sune får nosa runt i nån kvart. Han jamar och stirrar uppfodrande men jag har mest slöat, faktiskt. Jag har inte ens städat!


Idag skulle jag köpa äpplen, för Sandra behöver ha med sig till skolan på måndag, och eftersom det är korttids mån-ons så brukar jag skicka med äpplen för hela veckan på en gång. Det var det enda ”måstet” jag hade. Men jag bara orkar inte gå ut! Snacka om slö…

Fast eftersom vi ska till skolan på tisdag och vi har två äpplen över, så kom jag på att det går bra ändå. Till på tisdag har jag nog orkat köpa dom där äpplena J

Göran kommer hem idag, medan Sandra är i skolan, och hon längtar! Hon har ritat teckningar och ska fråga pappa vad han har ätit för mat på sin semester.

Om nån undrar varför han inte kan köpa äpplen innan han kommer hem så beror det på att han har lite bråttom att komma i ordning här hemma innan Sandra kommer, och det är viktigare.

Skoldagen igår hade iaf varit bra och fotograferingen hade funkat som den skulle. Fast Sandra hade bestämt sig för att ha solbrillor på sig och det hade inte gått att övertala henne att ta av dom. Hahaha, härliga unge! Det blir skolfoton att bli glad åt det J

I somras

Trevlig helg!

.

Inga kommentarer: