fredag 13 september 2013

Inget särskilt

Gårdagen blev ännu en slappardag för min del, medan Göran jobbade med skorstenen. Jag hade en trevlig pratstund med en mycket god vän i telefonen på förmiddagen och det var väl ungefär den nytta jag gjorde.

Jo, jag ringde veterinären också. Det är snart dags för vaccination på Sune och samtidigt hörde jag mig för lite om han behöver kollas upp för nån slags ”hosta” han har ibland. Första steget var avmaskning, och det är nu åtgärdat. Försvinner inte hostan nu så får vi se om det är nåt att gå vidare på.

Det är ju ingen större fara med honom, han mår prima i övrigt och ”hostar” inte speciellt ofta, så dom tror väl att det kan vara nån lindrig form av astma. Blir det inte värre så behöver man isf inte göra nåt, men vi ska väl kanske kolla upp honom för att utesluta andra saker.


När Sandra kom hem var hon rätt okay. Glad mellan varven men väldigt nära till utbrott och skörheten låg på lur hela tiden. Det hade den gjort i skolan med så damen har nog en liten svacka just nu.

Vi konstaterade att, vad vi kan minnas, har hon inte varit sjuk sen förra våren då hon å andra sidan var ganska mycket sjuk. Ja, lite tröttsjuka och vilodagar har det väl varit, men jag tror hon har klarat sig från förkylningar. Så när hon fick en nysattack mitt i skörheten tänkte vi mest att ”Nu är det nog dags ändå” men det verkar inte som det blev nåt av det. Och det är ju förstås skönt så länge det varar.


Några stora utbrott blev det inte igår kväll, och alla rutiner och nattningsprocedurer gick bra. Idag är det en lite kortare dag i skolan och sen kommer en välbehövlig helg att vila upp sig på för Sandras del. Det blir nog bra det J

Jag önskar er en fin helg, och passa på att njuta av sista sommaren, ni som bor i dom delarna av landet som fotfarande har sommarväder, för nu knackar snart hösten på.



.

Inga kommentarer: