torsdag 15 augusti 2013

Pyssel som står pall

Jag hann inte förbereda nåt inlägg igår för Göran var mest i källaren och försökte komma på en bra lösning till nån pall som Sandra kan kliva på när hon ska upp på hästen.


Hon blir så rädd när hon inte har fast mark under fötterna, och pallen vi hade sist var lite för låg. Vi får väl se om det går lättare för henne med den här, men jag tror att det ska hjälpa lite att den är högre. Det är lite fix kvar, men om inga andra saker händer ska den nog hinna bli klar till ridningen imorrn.

Sandra mådde bättre igår, även om morgonen började med arga utbrott och lite för trött för allt hon ville göra. Men det lugnade sig snart och sen kom orken ikapp under dagens lopp.

Vi roade oss med att göra en bok om hennes sommarlov. Vi brukar alltid göra nånting som hon får ta med sig till skolan och visa sen. Det hjälper henne att komma ihåg, och berätta vad hon har gjort, och i år blev det som sagt en bok.

På framsidan valde Sandra att rita när hon red på Tigge.
Jane och Tanja går bredvid och några av alla kor i hagen fick oxå vara med.

Jag skrev ut lite foton på olika saker hon har gjort under lovet, sen pratade vi om bilderna och hon fick säga vad hon ville skriva. Med min hjälp då, eftersom hon inte kan skriva själv, så skrev hon en text om varje bild på datorn.

Jag markerar på en tavla vilken bokstav Sandra ska trycka på, och hon har
ett anpassat tangentbord som inte syns på fotot.
På skärmen kommer texten upp tillsammans med bilder.

Sen fick hon klippa och klistra bilder och text och rita en framsida, så plastade jag in och band ihop.



Efter det var vi nog lite trötta båda två. Eller, iaf jag… Resten av eftermiddagen och kvällen gick iaf bra och damen var på gott humör.

Idag är det frissabesök som gäller för både Sandra och mig, så för att underlätta för alla parter så följer Göran med och kör hem med Sandra när hon är klar. Så kan jag koppla av sen, medan jag blir snyggare.

Jag önskar alla som kikar in hos mig en fin dag!

.

2 kommentarer:

Bellan sa...

Vad duktiga ni är både du och Göran! Pallen ser riktigt stabil ut, hoppas den funkar.

Vilken snygg sommarlovsbok Sandra fick göra! Jag får väl komma på en sån där klipp-och-klistra-vinkväll också kanske :) :)

Det där anpassade tangentbordet... blev lite nyfiken på hur det ser ut....

Kramar till bästaste Nina ♥
//Bellan

Photo by Maria sa...

Så pysslig Göran är, ser ju kanon ut den pallen..
Och så fin bok Sandra gjort, är ju perfekt att visa i skolan..

Snygga tjejer har blivit snyggare idag kan jag tro =) Min tur för frissebesök på tisdag, inte en dag för tidigt kan jag ju säga..

Ha en fin fredag..

Kram Mia