söndag 21 oktober 2012

Pärlor och pyssel

Det blev lite småpyssel med Sandras nya filofax igår med, men nu är den klar så långt den ska än så länge, sen får vi väl se om den behöver utökas framöver. Sandra älskar den iaf, och jag tror det blir kanon.


Det hade varit smart om jag kommit ihåg att skriva text
under varje schemabild, för att alla som går igenom schemat
med Sandra ska veta vad bilderna betyder, och säga rätt...
Men eftersom jag inte är så smart så skrev jag det på framsidan.

Det viktigaste för Sandra är att ha koll på vem som möter
henne i skolan, på korttids och hemma, och vem som
hjälper henne att borsta tänderna (=fixa kvällsrutinerna)
(Idaglappen sitter på söndagen, här ändrade jag bara för
fotots skull, om nån undrade)


Längst fram i filofaxen sitter en telefonlista.
Alltid bra att ha telefonnummer till hands ifall nåt händer.
 
Ni som vill läsa mer om almanackan kan scrolla vidare till gårdagens inlägg.

Det var inget vidare uteväder igår, och Göran kände sig lite halvdan, så han orkade inte ta nån biltur med damen. Men han tog över en stund så jag hann hoppa in i duschen innan vi skulle göra pärlplattor här.

Av Sandras fina taxichaufför fick hon ju pärlor och pärlplattor, bl.a. en giraff :) Jag tror inte nån har missat att jag gillar giraffer vid det här laget… Inte Sandra heller, som gjorde den här åt mig igår, och sa att jag var den bästa mamman i hela familjen ♥

 
Nu har vi ju inte så många fler mammor än mig här, men iaf…

Själv fick jag öva på både tålamod och finmotorik…

 
Ja, sen var det ju chipsmys i tv-soffan och sen var lördagen slut. Idag måste jag packa korttidsväskan, för det hanns inte med igår. Så mycket annat är inte planerat och vädret får väl avgöra vad det blir för aktiviteter, men Sandra ville göra fler pärlplattor, och det går ju i alla väder.

 
Imorgon, och veckan framåt, har några av oss ”npf-bloggare” tema om utredning och vill man vara med så går man in HÄR och anmäler sin blogg. Där finns också en länk till vår sida på fb där vi bestämmer vilka teman och vilka veckor vi ska ha.

Ha en skön dag!

♥ Kram ♥

3 kommentarer:

jeannette sa...

Hej vännen
Fy vad jag fick dåligt samvete ;( länge sedan jag var här.
Hoppas nu det ska funka med hennes nya kalender ;)
Och du finmoteriken med de naglarna ;) ??? är inte att leka med ;)
Men vilka snygga naglar jag kopierar den bilden som mall till mina naglar ;) Ha en toppen dag kramar i massor

mariellejohnsson sa...

Hej på dej bästa mamman i familjen! :-) Alltså jag tycker att hon är så härlig den där tjejen du har till dotter! <3
Och ni är så himla duktiga, både du och Sandra; dels på att pärla, men också på detta med schema! Sandra är väl duktig på att använda det och du är helt fantastisk på att fixa i ordning scheman m.m.
Om om om jag skulle få för mig nångång att eventuellt kunna få användning av din fantasi när det gäller detta i mitt jobb, så frågar jag nog om jag får låna lite bilder på allt fantastiskt du hittar på! Men jag återkommer om det.
Kraaaaaaam!

Bellan sa...

Vad bra den blev, filofaxen! Och vad skoja att Sandra gillar den direkt! Bra jobbat Nina!

Är detta något du kommit på själv eller har du fått tips av någon (hab kanske...;))Sen känner ni ju Sandra bäst och vet hennes behov förstås.

Tack för att du delar med dig av fina tips!

Kramar ♥
//Bellan