måndag 22 oktober 2012

Börja om från början...

Igår ville Sandra göra halsband istället för pärlplattor, men humöret var inte det bästa så jag var tvungen att lämna henne ifred mellan varven och det var en lite utbrottig och skör dag.

 
Efter maten tog Göran en biltur med henne så jag fick vila huvudet en stund. Det behövdes, för jag började bli ganska grinig jag med vid det laget. Det berodde väl dels på att jag satt uppe och såg en film halva natten, och att jag hade en sån där dag då det mesta bara strular mest hela tiden. Vilket iofs säkert berodde på att jag var lite för trött.

Men såna dagar har ju alla då och då, och dom tar ju slut dom med. Idag blir säkert bättre än igår! Förresten vände det redan på eftermiddagen igår, så jag ska inte klaga ett dugg.

 
Jag pysslade en del med Sandras schema också, det blir väl aldrig färdigt… Men jag kom ju på att det är smart att ha text till varje bild, så alla vet vad bilderna betyder, och säger lika till Sandra. Så det blev till att göra om och göra rätt. Undrar om man kan sälja en massa nygjorda schemabilder man inte kommer ha användning av? *skoja bara* Tur man har lite att göra om dagarna iaf ;)
 
Fast jag gjorde inte om alla, utan det fick bli nya med bara text på, som får sitta bredvid varje bild istället. det sparade ju en hel massa tid och funkar nog bra det med, tror jag. Däremot fick det bli nya bilder på all personal, med namn under.
 

Det var skönt att jag fick en del tid att fixa i helgen, så jag slipper offra hela ledigheten till sånt, vilket hade blivit tvunget om vi inte hade varit två här hemma. Det är ofta som jag är väldigt tacksam över att vi är två, faktiskt.

Men uj vad man blir trött i huvet efter en helgs planering och schema-tänk. Först komma på lösningarna och sen tillverka bilder, skriva ut, plasta in och kardborra. Varvat med Sandrapyssel, pärlor och rutiner. Såå trött jag var sen och skönt med ett par dagars ledighet utan planer nu.

 
Göran börjar bli förkyld men vi hoppas att det blir lindrigt och inte smittsamt… Sandra har klarat hela hösten utan sjukor och det är bara att tacka och ta emot. Vi är så klart glada så länge det varar, men det blir ju som det blir med den saken.

 
Den här veckan ska några av oss npf-bloggare skriva om utredning. Själv har jag inte så mycket att bidra med i det ämnet, men kommer att länka till andra som skriver om det, och HÄR kan ni läsa det första bidraget.

Ett bidrag har jag, och det publicerar jag nog imorgon, tror jag. På återseende :)

♥ Kram ♥

5 kommentarer:

Maritha sa...

Jamen det var ju bra att du fick ledigt när du är ledig istället för schema fix och sånt :O)

Hoppas han Göran håller sig frisk så ni kan njuta ledigt tillsammans!

Kramelikram Maritha

Photo by Maria sa...

Ja såna dagar har vi ju alla ibland och tur att de tar slut =)
Hoppas denna dagen varit bättre..

kram Mia

Tina sa...

Kram <3

Bellan sa...

Men visst har du en del att berätta ang utredning, det tror jag alldeles säkert och det ska bli intressant att läsa sen.

Det kanske man skulle berätta om nån gång.... finns ju lite historia här.... få se om jag kan få till det så småningom i ett inlägg. Har inte vågat anmäla mig till dessa temaveckor eftersom det tar lite tid och är inte säker på att tiden finns just den veckan temat är. Annars är det en intressant grej.

Hoppas Göran friksnar till snabbt och att ni andra klarar er! Kram, kram, kram ♥

//Bellan

Annika N sa...

Hoppas att Göran och ni andra klarar er från sjukor..ska iaf hålla tummarna. Vad bra att eftermiddagen blev lugnare..

Ha så mysigt & Trevlig helg !!! Kram Annika