fredag 19 oktober 2012

Fortfarande på benen


Det fick bli en ganska lugn dag igår och jag var mest lycklig över att jag inte har blivit sjuk än. Jag vet ju inte om jag hade blivit det utan tabletterna, men jag känner att dom hjälper iaf. Tänk om jag slipper kräksjukorna i framtiden :) Tack bästa Helene för det tipset!

Lite ärenden klarades av på fm och sen sov jag faktiskt lite middag t.o.m. Det hör ju inte till vanligheterna att jag fixar att koppla av sådär på dagtid. Men skönt var det och ännu bättre mådde jag sen.

 
Nu har Sandra ett eget konto och egen inkomst. Eller, inkomst och inkomst, men iaf… Det är ju det förlängda barnbidraget som sätts in på hennes konto nu när hon har fyllt ”vuxen” och vi har inte tillgång till det längre. Jo, Göran är ju God man, så efter att ha varit på banken och fått ordning på papper och så, så har han tillgång till kontot, till en viss del.

Det känns lite ”Wow! Hon är vuxen nu” Både stolthet och lite ”Hjälp, vart tog min lilla flicka vägen” Första månadsinbetalningen till hennes egna konto, liksom. Lilla gumman har blivit stor… ♥

När ”stora lilla damen” kom hem igår var hon skör i vanlig ordning. Men nu är hon ledig, eftersom vi ska till vårdcentralen idag och sen är det ju en helg att vila upp sig på.

 
Igår ringde dom förresten från Hab också, och meddelade att almanackan vi har beställt hade kommit. Hon skulle lägga den i vår brevlåda idag, eftersom hon hade ärenden i närheten. Det ska bli spännande att se om det är nånting som vi har användning av. Återkommer om det sen då, när jag vet mer.

Nu är det dags att sätta lite fart här, hare bäst!

♥ Kram ♥

4 kommentarer:

Maritha sa...

Vad bra att du hittat nåt som kan hjälpa :o))

Ha en bra dag <3

Kram Maritha

Photo by Maria sa...

Håller alla tummar och tår att det hjälper även i framtiden så du slipper kräkningarna.. En tanke.. Kanske det Sandra med har?? Om det är migrän så kan det ju vara ärftligt.. Nu vet jag ju att hon inte har det så ofta..

Ha nu en fin helg..

Kram Mia

Photo by Maria sa...

Håller alla tummar och tår att det hjälper även i framtiden så du slipper kräkningarna.. En tanke.. Kanske det Sandra med har?? Om det är migrän så kan det ju vara ärftligt.. Nu vet jag ju att hon inte har det så ofta..

Ha nu en fin helg..

Kram Mia

Bellan sa...

Ja, tänk vad tiden går - det är nästan skrämmande! Jag vågar inte tänka fyra år framåt, inte ens två år....

Vad skönt att ni (Göran?) fått ordning på damens konto och en massa papper så det kan rulla på som det ska nu.

En ny almanacka låter intressant! Hoppas du visar bilder på den här på bloggen sen, få se om det kanske kan vara nåt bra tips kanske :)

Stora varma kramar från mig till dig Nina ♥
//Bellan