tisdag 29 mars 2016

Planeringsdag med röj

Strax efter klockan tio igår lämnade jag Sandra på korttids. Det gick bra, sånär som på några kyrkklockor som störde lite.

När jag kom tillbaks till jobbet vid halv elva var assistenterna i full gång med röjandet.



Grejor överallt, torka och sortera, märka upp och fixa. En fikapaus och sen fortsätta greja. Klockan två var vi nöjda och undrade vart tiden hade tagit vägen.



Hyllan i hobbyrummet var det mest akuta. Det blev riktigt bra med ordentlig ordning i upp-markerade lådor, på upp-markerade hyllor. Mycket saker på liten yta kräver struktur.

I ”assistans-rummet” är det en del pyssel kvar att göra, men det är sånt som går att fixa lite då och då när tillfälle ges, trots att Sandra är på jobbet.


Vi fick undan alla tomma lådor (som är till att fylla på med nya jobb och uppgifter) i ett förråd, och därmed en hel hylla tom i ”assistans-rummet” vilket behövdes.


När vi var klara med det vi behövde hinna när inte Sandra var där, gick vi till ett fik för lite lunch och personalmöte, och när vi satte oss gick luften ur. Vi hade nog jobbat mer än vi känt :)

Då upptäckte jag att jag hade glömt punkterna och blocken till mötet… Typiskt! En av assistenterna fick springa hem och hämta det, man har väl inte assistenter för inte, liksom?! *skoja bara* Som tack fick hon bjuda på fika efter maten, haha ♥

Nåja, det blev ett möte tillslut. Behöver jag säga att vi skrattade mycket igår? Roligt på jobbet jämt! Men trötta var vi. Och mycket nöjda.

Jag skrev protokoll direkt, medan det var färskt i minnet, och sen tog jag helg. Jag ringde Göran i husvagnen också, och han var, om möjligt, ännu tröttare än mig. Han hade kånkat på den där dörren både in och ut och in igen, sågat och fixat och var inte klar när vi pratade. Så hade han pallrat upp det som hade satts sig i marken utvändigt också, vid stödben och hjul. (Fotot är sen förra veckan)


Idag ska jag inte göra så mycket. Några ärenden och lite städning bara, men mest slappa och njuta ledigt. Och ladda inför mötet imorgon. Assistenterna ska hämta Sandra på korttids och sen jobba på i vanlig ordning innan dom lämnar henne där igen i eftermiddag. Vi hoppas att damen är hyfsat pigg efter alla förändringar som varit för henne i form av påsk, sommartid och korttids en hel dag. Vi är lite beredda på att tröttheten ska komma ifatt närsomhelst.

Hare bäst!

.

Inga kommentarer: