tisdag 15 mars 2016

Kul på jobbet

Igår var det full rulle och en tur till IKEA för en del inköp. Idag har jag jobbat hela dagen, för assistenterna har varit på föreläsning om autism-pedagogik. Jag är så tacksam över engagerade assistenter och ett assistansbolag som förstår vikten av att satsa på fortbildning. Tänk om kommunen fattade hur viktigt det är med kunskap också. Men, men, Sandra har iallafall världens bästa assistenter, och det är minsann inte fy skam :) Tack för att ni finns! Hur skulle hennes liv se ut annars, hemska tanke.

Jag hoppas att dagen var givande för assistenterna och det ska bli roligt att höra mer om deras dag sen. Sandra och jag har haft en kanon-dag och det har varit jätteroligt att jobba tillsammans. Redan imorse, när jag hämtade på korttids, var allt frid och fröjd. Det hade varit en lugn morgon, och det märktes på Sandra.

Jag har ju på sätt och vis varit själv hela dagen, men Göran har funnits tillhands. Det skulle oroa Sandra om han kom och var med på jobbet, där han aldrig har varit, så därför var det bättre att det bara var jag på schemat för Sandra idag. Sen hade jag ju smyghjälp i bakgrunden, och hade det varit en orolig dag så hade Göran kunnat rycka in mer.

Jag är tacksam över att allt flöt på bra och Sandra var en riktig solstråle. Inte en enda låsning på hela dagen :)

På fm hade vi skapande och provade nya fingerpenslar. Det var väl halvkul, även om damen var nöjd. Efter en teckning räckte det, tyckte hon.


Efter lunch var hon riktigt jobb-sugen och mina fyra jobb jag hade förberett (för att det skulle räcka som reserv också) tog slut innan Sandra var nöjd. Det var bara att slänga ihop ett par jobb till i en hast.



Flytet fortsatte och lämningen till korttids gick jättebra. Nu är vi lediga här till imorgon eftermiddag och ska njuta av inget särskilt.

Vad som händer i övrigt tar vi en annan gång. Man slutar aldrig förvånas. Må så gott!

.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Låter som en härlig dag! Har du sett den här artikeln? http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3027338-har-far-unga-med-autism-ett-unikt-boende