onsdag 30 april 2014

Utvilade inför nästa helg

Nu är vi hemma igen, efter ett par sköna dagar med husbilen. Vädret var toppen i måndags och hyffsat igår. Det blev både solstolsslapp, fotoprommis, mysa inne medan regnet smattrade på taket och en kvällsprommis när det sprack upp igen.


Kort sagt, vi har haft en alldeles underbar ledighet och känner oss lite piggare igen. Idag kommer Sandra hem och jag har ingen aning om hur det har gått för henne och hur trött hon är. Men det lär ju visa sig och imorrn är det ledig dag i vilket fall som helst.

Jag ska försöka mig på ett svar också. Det var Bellan som kom med lite funderingar kring det här att det är så svårt att göra saker för Göran och mig när Sandra är hemma. Bellan hade en tanke på om Sandra skulle bli lugnare om vi gör ett schema över vad den personen som inte är med henne ska göra undertiden.


Det var en smart idé och Bellan skriver om hur bra det blev när dom införde det. Våra barn är ganska lika i en hel del, trots att dom är väldigt olika i det mesta. Ja, så är det faktiskt, fast det låter konstigt J

Hur Sandra skulle reagera vet jag ju förstås inte förrän vi isf har testat, och tanken är bra så vi kanske kommer utveckla det framöver, vem vet. Jag måste fundera lite fram och tillbaka och jag tror inte det är läge just nu, men kanske längre fram. Man vet aldrig vilket håll, och i vilken takt, utvecklingen går och hur behovet kommer att se ut vartefter.


Min första tanke är att det nog inte skulle lugna Sandra. Skulle vi sätta upp det vi ska göra på ett schema måste vi först och främst vara väldigt tydliga med skillnaden, för det som står på schemat nu är det Sandra ska göra. Annars blir hon nog förvirrad över vad som är till vem.

Sen blir hon väldigt orolig över allt som händer, och har svårt att sortera och sålla bort det som inte är viktigt för henne. Det är helatiden vårt jobb att skala bort intrycken för henne, så jag tror nog att det skulle bli för mycket info om vi satte upp fler scheman. När hon är hemma är det lugnast att vi håller oss till sånt som liksom rör henne.

Men jösses, det är väl Valborg idag?! Eldar och fyrverkerier ikväll?! Huja, det hade jag ju förträngt. Jaja, Sandra brukar ändå inte hunnit somna när det börjar smälla, så det ska nog gå bra. Trevlig Valborg på er! J

Fler foton finns på Amatörfotografen på fb. Gå in å gilla, vettja :)


.

Inga kommentarer: