lördag 5 april 2014

Städa-städa

Jane började tidigt igår och fick se hur våra morgnar ser ut. Nu märktes det mer skörhet hos Sandra som behöver sin tid att vakna till på, men det gick bra ändå, trots att vi var två lite för nära.


Det blev städning av hela rasten sen, när Jane och Sandra hade åkt iväg på sin utflykt. Göran putsade fönstren så dom iaf blev bättre än innan. Har man inte putsat fönstren på några år (!!!) så behövs egentligen två tvättar om det ska bli helt bra. Men dom hinner snart bli skitiga igen så varför jobba i onödan, liksom ;)

Jag dammade och det behövdes ju det med, även om det är gjort lite oftare än just fönsterputsningen. Har man katt så har man, lixom. Den här årstiden behöver man damma två gånger om dagen om det ska se någorlunda dammfritt ut. Det gör vi inte, ska väl tilläggas då…

Nu har ju det mesta legat efter ett tag eftersom våra ledigheter precis har börjat fungera igen. Men vi är snart ikapp oss om livet fortsätter flyta.

Jag fick en bild skickad till mig under dagen, och det gick ju inte precis någon nöd på damen igår J


När dom kom hem fick Sandra gå ut en stund med Göran medan Jane och jag hade möte. Jag vet inte hur vimsig jag är just nu, men jag har inget minne av att jag bjöd på kaffe?! Så jag tror jag glömde det??!! Otroligt! Inte konstigt att jag var både trött och yr sen, och Jane fick ju inget hon heller, efter en lång arbetsvecka. Jaja, det är ju inte hela världen, men man behöver ju lite påfyllning då och då.

Vi har iallafall planerad mötestid en gång i månaden, men det är ju efter behov, förstås. Nu var det en hel del att gå igenom efter dagarna då vi har haft introduktion och allt har gått bra, tyckte vi båda. Det var ju bra J

Sandra var lite trött efter veckans spännande förändringar, men funkade bra ändå. Inga större låsningar eller problem utan kvällsbestyren flöt på som dom skulle. Idag har Sandra redan bestämt att hon vill lägga pussel med mig, så då blir det så, helt enkelt.

Ha en skön dag!



.

2 kommentarer:

Bellan sa...

Försökte kommentera från mobilen tidigare idag, men det gick nog inget bra. Slänger in en kram och hoppas att dagen fungerat bra för er!

//Bellan

Photo by Maria sa...

Härligt att det gick så bra =)

Men ett tips.. Ha möten som ni tänkt även om ni tycker att det inte behövs.. Man behöver träffas även om man tycker att allt går som på räls =)

Kram Mia