fredag 18 november 2011

Lever livet och har det bra :)

Jahopp, då var det vardag igen då, men imorrn är det redan helg. Inte alla som har två helger på samma vecka och dessutom ledigt mellan helgerna :) Ja, ledig mellan helgerna är jag ju inte varje vecka, precis. Det var första gången på väldigt länge som Göran hade ansvaret på morgonen en skoldag. Så det var allt lite spännande att se hur det skulle gå.


Inte så att jag tvivlade på att Göran skulle fixa det, utan mer att Sandra skulle reagera på förändringen. Samtidigt vet jag att hon har en bra grundtrygghet nu, och klarar förändringar om dom inte sker för ofta, och är förberedda ordentligt. (Förberedda av oss vuxna alltså, Sandra får ju i regel inte veta något innan) Då tycker hon oftast bara att det är roligt.

Och bra hade det gått, alltihop. Sandra har varit strålande glad och alla rutiner har funkat utan minsta bekymmer. Så skönt att det funkar med ändrade rutiner och olika personer nu, för så har det ju inte alltid varit. Men tack vare att vi har varit lyhörda på Sandra och inte stressat fram något, utan låtit henne bli trygg i det lilla, lilla först innan vi har byggt på, ja då har hon en stabil grund att stå på och faller inte när det blåser till lite.

Nån som vet vad det här är för sort?

Hur har då jag haft det? Ja, alltså helt fantastiskt kul och inte helt nyktert frampå nattkröken…  Först blev jag hämtad på campingen där jag hade installerat mig i husbilen och vi hade en liten ”förfest” med glögg och pepparkakor och lite annat smått och gott.

Efter det blev det buss till ett mysigt ställe och vi var väl ca 25 pers. Väl framme blev det välkomstdricka, vad man nu ville ha av vin, öl eller cider innan vi delades in i lag och hade en slags 5-kamp kan man väl kalla det. Jätteskoj var det :)


På det blev det en supergod trerätters med hemgjord ravioli och trumpetsvamp till förrätt, vildsvin till varmrätt och efterrättsbuffé och ostbricka till efterrätt. Ja, sen var man ju ganska mätt, kan man säga.

Vildsvin med morotspuré

Några av oss fortsatte festandet på krogen men vid ettiden rullade taxin in på campingen och jag somnade gott efter en mycket trevlig kväll.

Stort tack till Svensk Personlig Assistans som är så mån om sin personal och fixar så bra. Man känner sig uppskattad och har en så fin samhörighet som betyder väldigt mycket när man annars har ett ganska ensamt jobb. Jag är så glad att vi har er!


För övrigt har min förkylning fått ny fart, så det blir en lugn dag idag. Göran ska jobba och Sandra ska till skolan och jag ska ringa och säga ifrån eventuella vikariat för dagen. Jag är inte så pigg men det beror inte på festande längre ;)

Önskar er en fin dag och skön helg!

♥ Kram ♥

5 kommentarer:

Anna A sa...

Vad härligt att ni har så bra assistent bolag:) vad roligt att du haft det så roligt:)

och vad glad jag blir av att höra att Sandra fixar små förändringar ibland nu. vilket bra jobb ni föräldrar har gjort

Maritha sa...

Fågeln på ditt foto är Sidensvans, de har ett kvirrande läte och är oftast i större grupper i rönnen på hösten! Åtminstone hos mig :-)

Vad härligt att du fått festa loss med god mat och vin. Att du dessutom varit trygg i att Sandra haft det bra och att det funkar för henne med ändrade rutiner måste ha känts jättebra!

Hoppas förkylningen sticker sin kos och du får en frisk och lugn helg!
Kram Maritha

Photo by Maria sa...

Ni är fantastiska föräldrar till Sandra!!!

Åh vilken kul fest.. Det behöver du och alla andra assistenter..

Krya nu på dig och ha en bra fredag..

Kram Mia

Tina sa...

Jag ler och blir varm i hjärtat ! Krya nu på dig också, kram Tina

agneta sa...

Krya på dig...och tänk på allt bra
<3 Kram