måndag 5 april 2010

Det var det, det...

Jag märkte på Sandra att hon var väldigt trött ikväll, och när jag borstade tänderna på henne blev hon ledsen och sa ”Jag mår inte bra, jag vill sova”

Jaha, tänkte jag, nu har det varit för mycket med allt påskande och ledigt. För det har aldrig hänt att hon har sagt att hon vill sova om hon inte är på väg att bli sjuk. Hon sov ett par timmar och sen kräktes hon. Så här sitter jag nu och är beredd på en vaknatt.

För er som inte följt min blogg så är det så att det ibland händer att Sandra blir så trött att hon blir sjuk. Väldigt sällan nuförtiden, men nästan varje vecka när hon var yngre. För många intryck och förändringar är orsaken, oftast. När Sandra blir så trött så kräks hon regelbundet i ett dygn, ungefär. Och när hon kräks, behöver hon mycket hjälp, så man har bara att sitta och passa.

Återigen är jag tacksam över att vi är två! För Göran får sova nu så han kan byta av mig sen när mina ögon går i kors. Tur man kan roa sig med datorn mellan kräkattackerna iaf :)

Men det lär inte bli något fritids eller korttids nu och vi får väl se hur trött hon verkar om nån dag, ifall hon orkar med att åka till fritids nåt alls det här lovet. Men det lär vi ju märka isf. På torsdag ska hon ju ändå vara ledig så det blir väl kanske på fredag då.

Nåja, det är ju inget att sura över, bara att gilla läget. Det är som det är med den saken. Tur i oturen att det är lov så hon inte missar skolan iaf.

Idag fick Sandra sig en biltur, för snön vräkte ner halva dagen, och hon blev lovad en biltur redan igår kväll, om det inte var solsken. För om det var solsken ville vi lixom försöka hinna vara i solen istället. Sandra blev överlycklig över ”inte solsken” och biltur :)

För övrigt den stunden idag då hon mådde som bäst. Hon älskar nämligen att åka bil :) Trött har hon annars varit idag, även om vi inte visste att hon skulle bli sjuk. Skör är hon ju även när hon är lite uttråkad och behöver sina rutiner med skola, eller fritids.

Jag fick en fråga i förra inlägget, från Eva, om Sandras schema måste sitta så tätt. Nej, det måste det nog inte… Jag har aldrig tänkte på det, faktiskt. Största anledningen till att det ser ut som det gör, var nog att det var enklare att plasta in det på det viset.

Fast jag tror inte att det skulle bli så mycket tydligare om det var mellanrum, för problemet är att det står för mycket på det. Alltså det är för många bilder, för mycket som händer. Och jag gjorde i ordning det igår, söndag, vilket innebar att Sandra blandade ihop måndagarna, och inte riktigt visste vilken måndag som kom först. Imorse, när vi satte ”Idag” på den rätta måndagen, så blev det tydligare.

Avslutar med en liten Sandra som hjälper till med vårstädningen för ganska många år sen :)



Ha det så bra, allesammans!
Jag kanske återkommer om jag får långtråkigt inatt…


3 kommentarer:

Bellan sa...

Hoppas att natten kommer att bli hyfsat lugn för er och att Sandra mår mycket bättre i morgon. Som sagt: tur att ni är två som kan lösa av varandra. Ni verkar jobba så bra kring dottern.
Du kan ju alltid roa dig med att läsa bloggar kanske, under din vaknatt! :-)
Ha det gott, KRAM

Photo by Maria sa...

Hoppas att det inte blir så många kräkattacker denna gången så ni får sova, både du och Sandra..

Kram Mia

Mona sa...

ja bilar, det gillar hon. O vilken tur att det är någon som blir glad när det är sämre väder. KRAM