onsdag 18 maj 2016

Pusslande tider och borttappade kragar

Den där kragen jag skulle ta tag i, den har jag inte hittat än. Det är väl helt otroligt vad svårt det ska vara! Förståsigpåare och bäst-vetare säger ju att man kan om man vill, och att allt annat bara är undanflykter.

Ja… det är möjligt? Men isåfall prioriterar jag väl annat då. Inte fel, men annat viktigt just nu. För viljan finns. Det är inte så lätt att hitta den där tiden som redan innan inte räckte till det viktigaste. Men, när jag får ett nytt schema, som innebär fler lediga dagar… Då!

Hursomhelst, i eftermiddag börjar jag jobba igen, efter två lediga dagar som jag har prioriterat annat än träning på… Jag hoppas att Sandra är hyfsat pigg och fixar spännande nyheter ikväll. Och kan sova inatt, trots extern assistent i huset. Jag återkommer om hur det hela avlöpte i nästa inlägg.

Imorgon ska jag jobba, eftersom den assistent som ska börja natt blir ledig efter nattpasset. Så småningom hoppas vi få in en ny assistent som täcker upp det, även om jag tycker att det är himlans roligt på jobbet.

Det blir lite pusslande nu, en period, med både det ena och det andra. Dels går jag dubbelt på natten tills det fungerar utan mig, och Göran kan inte vara hemma. Så det blir lite extra vändor till vår extra-bostad för att rätt personer ska vara på rätt platser vid rätt tider. Men, det kommer bli smidigare sen, när introduktionerna är överstökade.

Jag måste ju visa vad vi har fått för hyresgäst under vår extrabostad.


Efter lite googlande kom jag fram till att det är en Gärdsmyg. En väldigt liten fågel där det tydligen är så att hanen bygger en massa bon på olika platser, och sen väljer honan ut det bästa boet att lägga äggen i. Man får ju hoppas att honan är smartare än hanen om dom ungarna ska överleva. Det finns ju en hel skog här bredvid.



Sune har fått span på den, men han är ju kopplad så han ska inte vara något hot iallafall.


Hare finemang!

.

Inga kommentarer: