torsdag 5 maj 2016

Kunskap ger förståelse

Jag har inte så mycket att komma med för tillfället. Eller så är det bara så att jag inte riktigt orkar anstränga huvet då jag har migränkänningar. Lite vila skulle sitta fint, och jag får passa på att ta det lilla lugna medan Sandra är på jobbet idag. Bara dammsuga först.


Delar en studie som är intressant, eller kanske mer obehaglig faktiskt. Men ingen direkt överraskning. Jag har tänkt tanken många gånger, när anpassningarna inte har varit tillräckliga för Sandra. Tack-o-lov att hon inte förstår hur hon ska slippa leva. Men när vi anpassar rätt sjuder hon av liv och glädje!

Jag hoppas att kunskapen ökar, både inom vård, omsorg, och inte minst hos allmänheten. Kunskap är det som kan göra skillnad på riktigt, så hjälp till att sprida den.
Kunskapen, alltså.

.

Inga kommentarer: