fredag 12 februari 2016

Ur gängorna

Jag hade behövt till apoteket igår, men energin räcker inte riktigt. Eftersom Göran är ganska obrukbar för tillfället så måste jag orka det viktigaste runt Sandra. Då får resten vänta och det finns inga alternativ där. Sandra har en hostmedicin som hon accepterar och den är två månader gammal men får duga, och verkar hjälpa. Jag har lite nässpray och Alvedon har vi så det räcker av både Sandras och vår sort. Det ordnar sig. Kanske masar jag mig iväg idag, vi bor faktiskt nästan granne med Apoteket, så det är inte jättejobbigt, precis.


Jag har inte så mycket att komma med just nu. Orkar inte riktigt skriva några noveller och det händer inte så mycket mer än att vi kurerar oss. Göran kunde iallafall gå igår, men man önskade att han lät bli så hans kropp hinner läka lite åtminstone. Istället körde han ett par maskiner tvätt, och hängde den, så idag kommer han väl inte ur sängen igen… Han får dock ansvara för sin kropp själv. Samtidigt förstår jag honom. Det finns ju massor som ska göras hela tiden, och en person är alltid upptagen med att hjälpa Sandra.

Som sagt, det blir en ”vilo-dag” här och jag önskar er en skön helg!

.

1 kommentar:

Bellan sa...

Oj, oj, var rädda om er (så gott det nu går...)

Skickar en massa pigga-på-er-kramar! ♥

//Bellan