fredag 5 februari 2016

Plan 1, plan 2, plan 3…

Det blir sällan som man tänkt sig. Vi har ju alltid en plan för allt, och en reservplan, och ett par extra reservplaner… Sen blir det oftast en annan akutplan när vi väl är där ;)

Igår skulle jag ju få jobba med Sandra och ytterligare en assistent, och det såg jag fram emot. Sandra brukar vara lite trött efter korttids, men vi konstaterade att hon hade varit gaska pigg den här veckan. Sen tog hon sovmorgon, så vi tänkte att hon var kanske lite trött ändå.

Tiden gick och vi började undra om damen hade varit vaken för sig själv ”hela-halva-natten” och behövde sova ikapp sig… När klockan började närma sig tio tänkte jag att jag måste väcka henne, för då började man ju bli lite orolig över hur det var fatt.

Mycket riktigt så var Sandra inte särskilt pigg, utan riktigt hängig. Hon blev ju lite sur över att inte orka jobba, men nöjd tillslut med att få ha sin assistent bredvid sig i soffan. Vi trodde nog att hon skulle somna, men är glada att hon åtminstone ville vila. Hon kräktes och vilade lite till, men piggade på sig frampå eftermiddagen.

Efter lite låsningar och trixande så blev det ordning på både duschrutiner och aptit. Och innan kvällen kom var hon ikapp sig ganska bra, även om hon förstås var väldigt trött. Nu blir det en lugn helg och sen hoppas vi att ordningen är återställd innan vardagen är tillbaks på måndag. Jag får säkert möjlighet att jobba på jobbet en annan gång, så det går ingen större nöd på mig.

Så mycket mer hände ju förstås inte igår så jag önskar er en skön helg, helt enkelt.



.

2 kommentarer:

Annelie L sa...

Önskar er en fin helg ❤️

Anonym sa...

Hej! Så här kan det fundera i lyckliga fall: i min stad i södra Sverige finns det en radhuslänga med 3-rummare, kök, 2 badrum, altan... Där bor det ungdomar med autism bl a och det fungerar ut-
märkt. Föräldrarna kan komma o gå när de vill. Bra samarbete mellan
familjer o personal o kommun.
Ville bara visa att det går om kommun/FK har rätt inställning. Skulle det i så fall vara ngt för er? E M