söndag 25 januari 2015

Stök o bök

Det var en seg dag igår, med migränkänningar som hölls o schack med hjälp av tabletter. Iallafall så pass att jag inte kräktes, men jag mådde inget vidare. Idag mår jag inte illa längre, och det är jag tacksam för. Huvet står jag ut med, och inatt fick jag sova J

På Sandra märktes en skörhet om man var för nära för mycket. Det är en balansgång med lagom aktivitet, sällskap, vila och ”lämna ifred” mest hela tiden. Det blev ett väldigt rabblande när man var nära, och oro när man lämnade ifred, och såna dagar får man vara extra lyhörd.


I övrigt ligger jag efter med ordningen så jag blir stressad av det. Prio 1 nu, så fort vi hinner… måste bli att få ordning bland allt material, protokoll, dokument, bilder och annat pedagogiskt som ska vara tillgängligt för alla assistenter, och Sandra, på ett smidigt sätt. Det måste till förvaring innan det går att få nån ordning på allt som ligger hullerombuller överallt på kontoret och andra undangömda vrår. Sen behövs en whiteboardtavla för att ha aktuell planering och kom-ihåg synligt. Planera, planera. Det blir nog bra så småningom, om vi bara får lite ledighet över för sånt snart.

Bara en sån sak som att jag behövde skriva ut lite dokument igår, och mitt i alltihop tog två patroner slut i skrivaren. Jag hade en av dom, men måste köpa fler innan jag kan skriva ut klart. Så nu ligger det också halvfärdigt på hög bland allt annat. Jag blir tokig av allt stök som inte går att sortera förrän vi har hunnit handla en massa, och sen städat en hel del. Under alla högar ligger viktiga kom-ihåg-lappar som jag missar.



CD-fodral ska fixas, foton sorteras, byxor läggas upp, DV-material iordningställas, tider, schema, almanacka ses över… osv, osv. Utöver det vardagliga, och utöver den oro inför framtiden vi har att ta itu med så fort som det bara går. Så Sandras dagar går att planera sen. Pjhu! Man skulle kanske skaffa sig en assistent eller nåt?! ;)

Nåja, vi hankar oss fram än så länge och jag hoppas många av bollarna som hänger i luften hamnar på rätt platser efter mötet, som jag hoppas blir snarast.

Idag kommer vi fortsätta ta det lugnt så Sandra orkar med kommande vecka, och vi får lite andrum igen. Vi har iallafall fått klartecken på att nya assistenten får möjlighet att lära känna Sandra lite mer under veckan och det är ju bra. Det är liksom åt det hållet vi vill jobba hela tiden. Att andra ska lära känna Sandra så vi kan släppa taget lite mer så småningom.

Ni får ha en fin söndag!

.

Inga kommentarer: