torsdag 3 december 2009

Jobb å vardag å härligt

Gott att ha Sandra hemma igen :) Tanken på när hon ska flytta hemifrån for förbi igår. När jag satt och väntade på att taxin skulle komma, tänkte jag att hon kommer ju iaf hem, men tänk när hon har flyttat… Hujedamej! Nämnde det för Göran men han tyckte nog jag överdrev. Det är ju länge dit… Jo… men iaf… Jag längtade så efter henne!

Nåja, igår kom hon hem och det var så mysigt att krama om henne! Hon ville kramas och hon hade längtat hon med och var så glad och go :) Göran och jag hade ju annars en reservplan, det brukar vi ju ha. Vi trodde nog hon skulle behöva en ledig dag. Men, nä, det behövs inte!

Hon hade med sig ljus hem, som dom har stöpt i skolan och genast fixade vi en adventsljusstake, fast vi först inte hade tänkt ha en sån i år. Men det går nog bra…


Sen blev det inspektion av ljusstakar och adventspynt och hon blev så glad över julkulorna vi hade hängt upp på gardinstängerna i hennes rum. Vi skulle titta och känna på dom om och om igen :)

Igår fick jag ett lååångt brev på 15 sidor av en mycket god vän! Då hade jag inte tid att stå och laga mat och sånt tjafs, utan slängde mig i läsfåtöljen och mös en stund! Mail, blogg, fb och sms i all ära, men INGET går upp emot ett riktigt brev i brevlådan! Och det passar ju bra, för jag tänkte fördriva tiden med att besvara brevet nu när jag ändå inte kan sova :)

När Sandra har kommit iväg med taxin, senare idag, när det har blivit morgon… ska jag knata iväg och få massage igen. Det ska bli skönt! Nu är ryggen nästan bra, men skönt är det ju ändå. Kom på att även Göran har friskvårdspengar att utnyttja så jag beställer kanske en massagetid åt honom med :)

Avslutar med några foton jag tog på vår prommis igår. Det var så vackert ute med frost och sol. Önskar jag hade en systemkamera så hade jag kunnat ta fina närbilder på snökristallerna. Men avståndsbilder är ju okay det med.





Ha det gott!

6 kommentarer:

Mona sa...

Visst var det fint ute igår, när det var frost överallt o solen sken. Då blir man lite go i hjärtat över så vackert det är.
O så härligt att Sandra var så glad när hon kom hem, glädjs med er.
KRAAAAMMM

Tanja, 30+ sa...

ÅÅÅHHH va härligt med Sandra!! Så roligt för er alla 3!!(5) ...*hihi* (här hemma räknar vi alltid med katten!

Va fina bilder! Du kan det där ju!
Kramen!

Photo by Maria sa...

Att sakna är bra.. Och så bra det blev denna gången med :-)
Så fina ljus hon hade stöpt..

Finabilder du tagit.. Och vad låååånga ni var på ena bilden ;-)

Ha nu en bra njutningsfull dag..

Kram
Mia

Jesus Present - Fyrbåkenbloggen sa...

Oj vad fint Nina! Naturen talar verkligen för sig själv, det är så vackert! Din fina snö passade så fint in i naturbilderna! Tack för titten och ha det bra hela familjen!
Kram!

Britt-Marie sa...

Vilka fina ljus Sandra har gjort! Älskar handstöpta ljus och så vackra vinterbilder, va duktig du är. Hoppas ni får en bra fredag och helg. Kram

Photo by Maria sa...

Svarar på din fråga om Gusten här.. :-)

Han är en riktig fegråtta.. Han går ut men tvekar länge i dörren och sen håller han sig mest på altanen.. Men bra att han är försiktig.. Han har blivit lugnare inne sedan han varit ute nån timme var dag och det är ju bra..

Hanu en bra kväll och en härlig fredag med Sandra hemma..

Kram
Mia