fredag 3 maj 2019

Steg 3 – Fjärde gången gillt


Nu har vi haft IP-mötet som vi har försökt få till sen i februari. Här kan man läsa turerna så här långt om man vill.


Nu kan ju inte jag det där med Individuell Plan riktigt, men jag hoppas ju att handläggaren kan det. Vi får väl se vad som händer… Den enda anteckningen han gjorde var DV som han sen strök över eftersom Sandra behöver en boendeform med verksamhet i, och inte klarar att åka till en daglig verksamhet i den form som finns. Jag vet inte, men det kändes inte precis som det var en IP vi gjorde. Men jag kan ha fel.

Jag kan ju inte säga att det inte kommer bli bra förrän han fått chansen iallafall. Det vi kom fram till på mötet var väl att han ska göra en utredning. Om Sandras behov av anpassning då, vad jag förstår... Sen skaka fram ett ställe för henne att bo på. Ja, lyckas han så är det ju bra. Annars får vi gå vidare när vi vet vad han kommer fram till.


Han nöjde sig med det läkarintyg som vi har sen tidigare, och det var ju bra. Vi har nämligen ingen läkare nu, så det intyget ger mer än att vi ska träffa en ny läkare och förklara hela situationen för. Jag lämnade också en ADL-bedömning som är riktigt ordentligt gjord där det står väldigt mycket. Den har assistansbolaget bekostat och hon som gjorde den kunde verkligen sin sak, och viktigast av allt, hon kunde autism. Han fick även ett utlåtande från assistansbolaget om svårigheterna som varit den senaste tiden.

Ja, han får väl gå igenom allt och sen skulle det bli ett nytt möte nån gång i höst. Han sa iallafall på mötet att han förstår att behoven är stora. Det är en bra början, så vi landar där så länge.

Jag är lite trött i huvudet och har inte fått ordning på tankarna riktigt. Men det som känns bra är ju att vi är igång iallafall. Det var väldigt skönt att ha två kunniga från assistansbolaget (Bärkraft) med mig. Dom ställde bra frågor och var ett bra stöd. Tack!


.

1 kommentar:

Tina sa...

Håller tummarna för er ,kramar om massor och saknar lika mycket.