Jag
börjar dagens inlägg med att tacka bästaste ”syster-yster” för hjälpen med
bloggen. Vad gjorde jag utan dig? I gårdagens inlägg var det kanske några som
såg att texten ofrivilligt fick en vit bakgrund som jag inte alls gillade. Men
nu är det åtgärdat och det känns skönt Tack! ♥
Jag
vet inte vad felet berodde på, och jag hoppas att det var tillfälligt, men nu
vet jag iallafall hur jag löser problemet om det händer igen. Jag tappade
alldeles blogglusten där ett tag, men nu är ordningen återställd :)
Med
Sandra var det bättre igår och lite skörare idag igen. Det nya är fortfarande
för nytt för att hon ska känna sig trygg med det, men det går nog åt rätt håll
iallafall. Och än är det stora förändringar som väntar innan vi kan börja andas
ut.
Det
som händer för Sandras del när vi går över till vårt nya tvåveckors-schema är
att det blir extern assistent fyra nätter i veckan, på rullande schema. Olika
som säger god morgon och olika som duschar nästan varje dag. Tyvärr. Men vi
hoppas att det vi har förberett av tydliggörande (som jag visade i föregående inlägg) ska räcka så hon inte oroas mer än nödvändigt. För gör hon det måste vi
åtgärda det på nåt sätt.
I
övrigt har vi kommit ganska långt med planeringen och upplägget nu, och det
känns så skönt. Det har varit väldigt mycket administrativt som har hängt över
oss iom att schemat är nytt och verksamheten ändrad. Det innebar ju att vi
måste göra nya informationslappar och rutinlistor, och det är inget man gör på
en kafferast, precis. Särskilt som vi inte har några kafferaster... Då är det
bra att vakna i ottan, och bli rastlös, för då blir en hel del gjort ;)
Det
går ju att vara lite extra effektiv under arbetstid också, om allt annat flyter
och är lugnt. Vilket det oftast inte är när Sandra påverkas av ändringarna… Men
vi har hittat små tillfällen och fått ihop det ganska bra trots allt. Mycket
tack vare att jag har varit tillhands så en har kunnat hjälpa Sandra, och två
har kunnat planera. Framöver hoppas vi väl slippa såna här stora förändringar
med ”allt på en gång” så det räcker med lite uppdateringar då och då.
Nu
är det snart lunchtid för Sandra och assistenter här, innan dom ska ut på
dagens prommis. När dom har kommit iväg ska jag passa på att njuta av musik och
slapp tills jag börjar jobba på riktigt igen, klockan 16.00
Hare
kanoners!
.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar