onsdag 27 januari 2010

Lite mer semester

Det är några som vill se mer från vår resa så här kommer lite fler bilder. Ni som har tröttnat på det får helt enkelt stå ut, eller scrolla ner :)

Så här ser det iaf ut inne då, efter att ha visat utsidan i förra inlägget.

Fixar lite käk.



Å käkar på den stora balkongen som ligger åt andra hållet än den lilla utanför Sandras rum. (Som jag skrev sist) Här sitter vi ofta och solar, och innanför har vi vardagsrummet. Det finns en liten balkong till, bredvid den här, utanför vårt sovrum, men där hänger man mest tvätt när det är bra torkväder.




Lite kvällsgott framför tv:n. Vi har svt world så lite kan vi se iaf.




Frukost vid ”köks”bordet i andra änden av samma rum.




Göran och Sandra bollar i vårat sovrum.




Vi hade lite grejor, bl.a. en boll, i en väska som vi alltid har haft kvar från år till år i ett förråd som varje lägenhet hade. Men för ett par år sen så städades alla förråd och dom saker som man inte tog hand om slängdes. Vi har ju inte haft möjlighet att åka dit på ett par år så vår väska har blivit slängd. Men en boll kan man ju köpa ny så det var ingen fara på taket :)

Sandra ”nattad” i sitt sovrum.


Lite personalvård. Eller om det är vård av trött fru, kanske?…


Det finns två badrum och det med badkar ligger bredvid Sandras sovrum så det använder hon mest. Där har hon sin tandborste och sitt rese-schema.


Det andra badrummet har en dusch och ligger vid vårt sovrum. Där har vi våra grejor.



Så nu vet alla som ville, lite hur det ser ut i vår lägenhet. Nästa rapport blir shopping ;) och nu lite annat babbel. Eller en massa kattbabbel, snarare. Så ni som inte är intresserade av det heller får scrolla lite till. Eller, kanske rent av byta blogg… ;)

Vi hämtade ju katterna strax efter åtta imorse. Jag vet inte, dom har säkert haft det bra, men min magkänsla säger att dom har varit mest ensamma. Så det är en himla tur att dom har varandra iaf. Dom är ju inte vana att bli lämnade så värst mycket för vi är ju nästan alltid hemma. Jag tror inte någon har haft tid att sitta och gosa eller leka med dom nåt.

Anledningen är väl mest att dom har hämt- och lämningstider på morgnar och kvällar. Ingen svarar i telefonen om man ringer på dagtid. Barnen går ju i skolan och båda föräldrarna jobbar, vilket ju inte är så konstigt eftersom man inte kan leva på intäckterna som pensionatet ger. Men det känns ändå som om ingen är hos katterna mer än när dom städar och ger mat.

Matskålarna var tomma när jag hämtade och oj vad dom har ätit idag! Undrar lite hur mycket mat dom har fått… När jag kom in till kattburarna sprang både Åke och Sune och gömde sig. Men när dom såg mig kom dom direkt. Jag kände inte igen dom… Sååå keliga och strök sig mot mig som tokiga. Så ser dom annorlunda ut på ögonen...

Det är väl iofs inget konstigt att dom är keliga, när dom inte sett oss på så länge. På vägen hem jamade Åke på ett sätt som vi aldrig har hört så låg han på sidan och flämtade och nös. Så vi trodde han var sjuk. Sune var lugnare och mer sig lik.

Men Åke var inte sjuk, tackochlov! Både han och Sune nosade runt överallt och åt en massa mat när vi kom hem. Sen har dom mest gått efter oss hela tiden och så fort man har satt sig så har man haft en jättekelig katt i knäet och en till på kö. Dom är sig mer lika igen, fast mycket lugnare och har inte busat nåt än. Bara hållit koll på oss och kelat mest hela tiden…

Imorrn är det skola och Sandra längtar. Sen var det ju meningen att Sandra skulle till korttids redan på fredag och ända till onsdag. Men vi bestämde idag att vi kör dit henne på söndag morgon istället, så är ju chansen större att hon orkar hela vägen.

Dessutom har hon ju längtat efter katterna och hon tycker säkert också att det är skönt att vara hemma, så hon behöver nog ett par dagar på sig att landa.

Dags att avsluta tror jag bestämt. Det blev ett långt inlägg… Och jag som redan skrivit ett inlägg idag. Men jag har ju lite att ta igen :)

Jag håller annars på att försöka läsa ikapp i dom bloggar jag följer, men det blir utan kommentarer för det hinns lixom inte. Men när jag är ikapp sen så lovar jag att kommentera igen. Jag vill ju inte gå miste om nåt!!! ;)

3 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Välkommen hem! Så skönt ni verkar ha haft det, det ser så härligt ut. Skönt att höra att allt gått bra med både Sandra, katterna och även med din flygrädsla. Kram

Annelie L sa...

Vilken fin lägenhet ni har och den ser stor ut, vad härligt det verkar vara att ha en lägenhet att kunna återvända till, där man känner igen allt.
Din magkänsla med katterna är säkert sann, man känner på sig sådant när man älskar sina djur och vet hur dom är, men Åke och Sune har med all säkerhet inte tagit någon skada. Nu är dom hemma och trygga igen och får all den kärlek de är vana vid. Mys med dom och känn all kärlek som du får tillbaka.
Ha en riktigt fin dag Nina.
Kramar Annelie

Tanja, 30+ sa...

Ser ju kanonfint ut! Vad härligt! Har ni lägenheten tillsammans med andra eller?
Ja, katterna verkar ju ha saknat er! Myyys... Tänk, innan jag skaffade katt, så visste jag att man blev fäst vid dem, men inte SÅ fäst, som jag blivit! Det ÄR Emanuels lillasyster ju! ;-)

Tack för kommentaren i bloggen!
O vad fint du gjort det!

Kram