torsdag 16 februari 2017

Mötesvecka

I måndags inleddes veckan med två mycket bra möten och i tisdags var det dags att träffa LSS-handläggaren igen. Jag vill inte säga så mycket efter alla turer utan avvaktar och ser vad det blir av det hela. Men, det gav vissa hopp om framtiden iallafall. Vi har nu ett par alternativ att titta vidare på när det gäller bostad åt Sandra. Jag lär återkomma angående det när vi har lite mer på fötterna.

Igår hann jag veckohandla på morgonen och sen var det ytterligare ett möte inbokat under förmiddagen. Ja, sen kom förstås migränkänningarna, men tabletterna gör ett bra jobb så jag kan hålla igång ändå.

I övrigt så mår Sandra bättre, efter att ha haft en svacka av vad vi tror en lindrig förkylning. Hon knaprade Alvedon lite nu och då förra veckan, men det har hon inte behövt på ett tag nu, och humöret har varit betydligt mer lätthanterligt den här veckan.

Vårkänslor

I eftermiddag kommer det att finnas ”baka bullar” som alternativ i välja-pärmen, och det har damen redan bestämt att hon ska välja. Ja, det är ju därför det kommer att finnas ett sånt val åt henne. Varje gång Sandra själv säger vad hon vill göra blir vi lyckliga och uppmuntrar det i den mån det går. Baka bullar ville hon göra redan förra veckan, eftersom Bolibompadraken gjorde det på tv, men vi var ju tvungna att köpa ingredienserna först. Så förra veckan blev det matbröd, men nu finns allt hemma för kanelbullar.

Vi fikar ju i stort sett aldrig i den här familjen, så matbröd är ett mycket bättre alternativ. Men ibland kan man ju få baka nåt annat bara för att det är roligt, förstås 😊

Det var det om det och så mycket mer har jag inte att komma med för nu. Det händer mycket här, och ser lite ljusare ut nu, mot hur året började för oss. Jag behöver inte gå in på det i detalj utan vi ser framåt och hittar nya lösningar vartefter, helt enkelt. Vi hoppas att dom största bakslagen är avklarade vid det här laget.

Må gott!

.

Inga kommentarer: