fredag 17 februari 2017

Bull-tanten o Världens snällaste björn

Bullbakandet gick väl sådär, men det blev bullar iallafall. Sandra hade en mindre bra dag och det var ganska gnälligt mest hela tiden. Man hinner bara göra det man måste när det blir såna dagar om man liksom försöker göra nån aktivitet samtidigt. När bullarna hade svalnat blev det lite lugnt med en nybakad bull-muta åt bagerskan (den yngre) medan jag tog hand om röran i köket efter bakning och lunch, med ren disk ut o smutsig in, frysa in bullar o ta hand om matresterna. Pjhu!


Lagom till kvällsrutinerna fick Bamse reda ut situationerna när trötta humör tog över för mycket och mitt låg-affektiva inte hjälpte särskilt mycket.


Idag kommer vi ta oss en lugnare dag, om inte annat för min egen skull. Jag har förberett ett skapande-jobb ifall Sandra vill pyssla lite, i övrigt blir det egna val som inte kräver så mycket förberedelser från mig. Jag börjar ju bli till åren, tydligen?

Igår morse kom ett sms om att jag hade en tid på vårdcentralen som idag. Snacka om att jag fick griller i huvet?! Nog för att minnet sviker ganska rejält nuförtiden och jag kan glömma även ganska viktiga saker, men jag kunde för mitt liv inte komma på varför jag ens skulle ha en läkartid. Jag vet att jag hade en telefontid förut, eftersom jag var sjukskriven, men den var avbokad och det datumet är passerat sen en tid.

Jag ringde ju förstås upp för att kolla vad det var för tid jag hade, och ändå inte skulle kunna gå på, eftersom jag jobbar idag. Det visade sig att det var en hälsoundersökning som alla i min ålder får (hmm) så jag skulle ta prover fastande idag. Jaha, det verkar ju jättebra, sa jag, men brukar man inte få en kallelse så man vet om det först? Vi skrattade båda två, men tydligen har den kommit bort på posten. 😒 Ja, det förvånar mig inte ett dugg, för här har mycket försvunnit eller hamnat fel sen PostNord tog över.

Nu är ju ingen skada skedd. Tack vare systemet med sms-påminnelser så kunde vi ju rätta till det och jag har en ny tid inbokad, som jag vet om, och kan gå på. 👍 Bra service med ålders-besiktning tycker jag! Tydligen är det inte lika för alla i min ålder runt om i landet, så jag är tacksam över att bo i rätt landsting (om än fel kommun).

Hare gott!

.

1 kommentar:

Annelie L sa...

Åh, en åldersbesiktning, så suveränt. Det skulle jag vilja att de införde här hos oss också..
Du tror inte det var för att testa minnet som ditt sms kom innan kallelsen kommit fram 😉 Så de kunde se hur du reagerade, det ingick nog i testet ska du se 😉
Skönt att du fick en ny tid som du kan skriva upp i almanackan och komma i väg på.
Kram finaste ❤