tisdag 30 juni 2009

Får njuta inne idag :)

Okay, ny dag, nya möjligheter. Gårdagen blev lite ändrad, men det är man ju van vid. Sandra skulle komma hem från korttids 14.20 men halv tio ringde dom och frågade om dom kunde skjutsa hem en mycket trött och medtagen tjej. Så klart kunde dom det :) Ja, sen blev det ju "tröttsjuka" resten av dagen till sena kvällen, men natten har varit lugn.

För eventuella läsare som inte känner till oss, kan jag kort berätta att "tröttsjuka" är när lilla damen har fått för många intryck och inte orkar ta in mer. (Hennes autism gör att hon har svårt att sortera intryck och hon tar in precis allt hon ser och hör, lika mycket). Hon blir så trött så hon blir sjuk och då behöver hon sova tills det går över. Hon sover, kräks, sover, kräks, sover, kräks...

Det har blivit mycket bättre med åren så nu är det inget bekymmer längre, men för några år sedan blev hon ibland tröttsjuk varje vecka. Då var det rätt jobbigt för oss alla. Förutom den senaste tiden, har hon klarat sig från tröttsjukan i ett helt år! Sen vi skaffade katterna har det dock blivit ett par gånger, men vi tror det lugnar sig när katterna blivit vardag hos oss.

Nu blir ju Sandra ledig från fritids idag, och imorgon. Hoppas hon orkar åka dit på torsdag för då är det korttids igen, men det återstår att se. Hon blir ju trött av värmen med.

Jaha, då har det varit paus i skrivandet å hela familjen är igång :) Sandra mår inte bra än utan ligger i soffan med kräkbunken tillhands och ser film. Troligtvis somnar hon om snart. Vad den här dagen har att erbjuda återstår att se, men troligtvis blir vi inne och tar det lugnt iaf. Vi får väl se om damen piggar på sig frampå eftermiddagen och orkar vara uppe lite. Göran ska iväg så jag kommer väl att bli sittande här vid datorn en hel del, gissar jag. Det är ett bra sätt att fördriva lite tid när Sandra behöver mig, fast på avstånd, liksom. Hon behöver ofta att jag är närvarande psykiskt, samtidigt som hon behöver, och vill, vara ifred rent fysiskt. Då sitter jag ofta här vid datorn och kan vara hos henne på hennes villkor.

Nu önskar jag er en fin dag! Hoppas ni kan njuta av det härliga sommarvädret!
Kram alla som hittat hit!
Nina

3 kommentarer:

Patricia sa...

Men titta, nu hittar jag hit, du hade ju inte gett mig din blog-adress men nu så... =)

Se du har ju fått ordning på det här riktigt bra..du kommer snart underfund med hur allt funkar, det är bara att prova sig fram..eller fråga...ska svara på ditt mail snart men fick främmande av Zebba med Clabbe nu på f.m. så det kommer sen.

Elände att Sandra stackarn skulle reagera på katterna med tröttsjka...hoppas det lägger sig snart igen.

Ha en så bra dag ni kan!
Kram Patricia

Photo by Maria sa...

Hoppas hon snart piggar till sig så att det blir lättare för både henne och er..

Ha nu en bra resterande dag..

Kramar
Mia

MWE sa...

Hej!
Jag kommaer att finnas med dig både här och på facebook. Hoppas att Sandra piggnar till. När nu värmen släpper greppet för denna gång blir det nog lättare. Temperaturen sjönk hela 3 grader i em här på västkusten. Sköt om er och ha det BÄST!
Kram Mwe på MåBra