onsdag 12 december 2012

Utmanar väl orken lite till då

Sandra orkade både skola och korttids, så vi fick ledigt hela ledigheten vilket känns riktigt skönt även om vi troligtvis får ta smällen efteråt. Kanske. Man vet liksom aldrig, ibland orkar Sandra mer än vi tror, ibland är det tvärtom. Så det bästa vi kan göra är att njuta av det som är så länge det varar.

 
Idag ska vi iaf hämta henne i skolan, inte för att hon behöver hem, utan för att vi ska utsätta henne, och oss, för ännu fler intryck… Genomtänkt va?! ;)

Vi ska nämligen till vårt fina assistansbolag på lite julmys som är ”Sandra-anpassat” idag eftersom vi inte kan vara med när det är julmys för alla andra. Tack bästaste Svensk Personlig Assistans för att även Sandra får vara viktig och räknas! :)

Ja, sen får vi väl se hur mycket ork det finns kvar i ”lilla damen” men det lutar ju åt en ledig dag imorrn… Men man vet som sagt aldrig sånt i förväg, så vi får se, helt enkelt.

 
Själv skulle jag helst vilja gå i ide ett tag och komma ut nån gång. Även fast jag mår bra och är utvilad (på ytan) och jag inte har nåt att ta på, så är jag så konstigt trött på allt just nu och har ingen riktig energi till nånting. Jag vet att det går över, men just nu skulle jag helst slippa undan ett tag, och egentligen har jag väl inte riktigt fått tillbaks orken efter våren och försommaren som var. Jag har lärt mig att prioritera mig själv och familjen och jag har väl inte kommit så mycket längre än.

Just nu är det en hel del tankar som snurrar runt, och lite av det bearbetar jag ju genom att skriva om det här, men allt kan jag inte skriva om och dom sakerna hinner jag inte bearbeta. Det är nog det som tar av energin nu, tror jag. Det gör att jag känner mig lite sorgsen, fast jag är glad. Konstigt men så är det iaf, och jag vet ju att det brukar kännas lite avslaget när energin är slut.

Nej, nu har jag lite att förbereda här, för när vi kommer hem från julmyset gissar jag att jag har annat att tänka på och då är det bra om resten flyter så bra det går.

 
Just ja.. Vad hittar du på en dag som denna? 121212 :)

♥ Kram ♥

4 kommentarer:

Tina sa...

Hoppas julmyset gick bra och blev roligt för Sandra ! Och att dagen funkar och kraft kvar åt alla... Kramar <3

Johannes mamma sa...

Ja, vad hittar jag på?
Gläds att assistenten var frisk och sonen kom iväg till skolan. Annars inget speciellt, en kopp glögg ikväll kanske. Det får duga!

Bellan sa...

Men gumman! Åh, vad jag önskar ni kunde få in en till assistent till Sandra. Det skulle underlätta för er för ni behöver ha mer ledigt än när ni har korttids. Håller tummarna för att ni kan ha samma flyt som vi haft med vår nya assistent!

Hoppas du kan vila nu, men förstår att det är svårt som läget är nu.

Styrkekramar till er alla ♥
//Bellan

Photo by Maria sa...

Nu vet jag ju hur Sandra mått ikväll men jag hoppas att hon orkade med julmyset då jag vet hur mycket hon tycker om det..

Massor av kramar..

Mia