måndag 19 mars 2012

Sköna söndag

Sandra börjar pigga på sig ordentligt nu efter influensan, men jag är fortfarande otroligt trött. Idag har vi korttids så imorgon tänkte jag försöka mig på lite sovmorgon. Det brukar väl lyckas sådär, men jag ser iaf fram emot det :)


Igår morse fick Sandra för sig att leka i sitt rum! Alltså, det händer inte ofta. Jätteroligt att hon kan ta sig för lite egna aktiviteter så där. Och på köpet fick jag lite ”nästan egen tid” på en söndag, inte fy skam. Ja, jag hörde henne ju hela tiden och var beredd, men jag kunde dricka kaffe och surfa runt på nätet lite undertiden. Det var ju mer avkoppling än vad jag är van vid på helgerna. Hon var faktiskt nöjd i sitt rum nästan hela förmiddagen!

Jag klistrade färgpluppar på lysknapparna här och vi har gått igenom det nya toa-schemat och vart på knappen man ska trycka för att släcka lampan när man är klar. Återstår att se om det är rätt väg att gå och om Sandra förstår det. Hon följer inte schemat utan stöd än, men det är ju så nytt alltihop.



Göran grejade med husbilen på förmiddagen och putsade fönstren på övervåningen på eftermiddagen. Jag gjorde inte så mycket mer än att hjälpa Sandra när det behövdes och njöt av lugnet när det inte behövdes. Dagen flöt på bra och damen var harmonisk mest hela tiden.

Det var allt för denna gången. Ha nu en så bra dag ni bara kan så återkommer jag imorrn, troligtvis. Förhoppningsvis efter en skön sovmorgon...

♥ Kram ♥

5 kommentarer:

Maritha sa...

Ser fint ut med schemat så nu hoppas vi att det fungerar :o))

Vilken härlig söndag du fick och han Göran är ju en sort för sig minsann!!!!! Putsa fönster.......

Ha en skön ledighet vännen!

Kram Maritha

Annelie L sa...

Så skönt för er med en ganska så lugn söndag.
Hoppas schemat kommer att fungera bra,men det tror jag faktiskt att det kommer att göra, med lite tålamod. Sandra är ju van vid att följa schema och det här verkar vara tydligt och bra.
Nu vet jag ju om att det inte blir sovmorgon i morgon, men väl annan energigivande sysselsättning ;))
Ha det så gott.
Kramar om // Annelie

Tina sa...

Alla lugna stunder som flyter på är guld värda ! Låter som en bra söndag ! Hoppas du fick sovmorgon också, kanske längre än du brukar i alla fall ;) ! Kramar Tina

Annika N sa...

Skön söndag ni fick med lite egentid båda två.

Kram !!! Annika

Roffes blogg sa...

Vilken snitsig idé med färgplupparna. Hoppas att det kommer att funka.
Kram!