lördag 16 april 2011

Cykling och skidbackar

Det var en skör morgon igår, med gnäll om allt och inget och nära till utbrott. Troligtvis för att det inte var ridning och Sandra visste inte vad det var istället, och eftersom hon var ledig dagen innan så glömde jag bort att ringa och fråga. Men i vanlig ordning försvann skörheten på vägen till skolan och dagen hade varit bra. Jag fick hem lite foton från utflykten i onsdags…

Fixar hundgodis

…och gårdagens aktiviteter.

Hjälm är huvudsaken

Man ser ju att morgonens skörhet är som bortblåst och damen stortrivs, trots lite för liten cykel :) Det är så roligt att hon kan trampa runt pedalerna själv! Man skulle skaffa en större trehjuling här hemma, men tyvärr finns det inga bra vägar för henne att cykla på hos oss, eftersom hon inte behärskar att styra och bromsa själv. Det är jättesynd, för det vore verkligen nåt.

Göran och jag tog en prommis på förmiddagen och det var så skönt så.

Vår och snöfritt överallt utom i skidbacken, förstås.

Efter maten fixade jag med lite nya schemabilder…

…medan Göran tog med sig Sune ut och tvättade husbilen.

Eftermiddagen och kvällen flöt på bra, trots trött tjej. Själv var jag rätt trött jag med och det var skönt att sjunka ner i tv-soffan när Göran tog över nattproceduren.

I morse väckte Sune mig klockan fyra genom att hoppa upp på byrån som jag har bredvid sängen där han började riva runt bland mina grejor, så han åkte ner med en faslig fart, kan jag säga. Det höll honom iaf lugn till kvart i fem…

Jag hörde ljud ifrån Sandras rum, så jag tror att hon var vaken vid fyra men nu är det tyst, så förhoppningsvis har hon somnat om.

Idag ville hon pussla, det är en sån period nu, vilket inte gör mig nåt. Jag tycker det är ganska kul med pussel, faktiskt.

Bellan undrar varför jag måste märka pusslen. Nej, det måste jag ju inte, det är nog en gammal yrkesskada bara, sen jag jobbade på dagis och fick sortera ihopblandade pusselbitar, haha! Faktum är att det förenklar väldigt mycket om man hittar en pusselbit under soffan. Särskilt nu när Sandra har börjat pussla 100-200-bitarspussel där bitarna nästan ser likadana ut :)

Ni får ha en skön lördag, vad ni än tar er för!

♥ Kram ♥

Annelie sa...

Ja dessa kisser, en av vår (Trisse) är hopplös vissa perioder att väcka mig... *grr*

Verkligen jättesynd att det inte finns några bra vägar för Sandra att kunna cykla på, eftersom hon verkar att gilla det också.

Fin bild på Sandra och vovven, hon tittar såå ömt på hunden.

Ha en jättefin helg med massa av både sol & värme.. // Varma kramen <3

Så härliga bilder på Sandra, hon ser så glad och nöjd ut. Undrar vad Sune är ute efter när han tycker att det ska busas klockan fyra på morgnarna? Jaa du....
Skönt med en promenad i vårsolen. Men att det fortfarande är så mycket snö kvar i skidbacken.
Ha en bra lördag och pussla gott!
Kram på er//Lena

agneta sa...

Pussel är väldigt rogivande tycker även jag! Fina bilder (har kommenterat på annat ställe, alltid roligt att se vad Sandra har för sig! Ha en riktigt skön lördag tillsammans <3 kram Agneta <3

Annika N sa...

Vilken mysig bild med Sandra och hunden. Sandra ser så glad ut...Härligt :-)

Ha en superfin lördag !!! Kramizar Annika

Ulla sa...

Godmorgon i stugan vännen!

Här kommer en helgkram till dig från mig!
Hemsidan är så snygg tycker jag!
Kramar till dig!
Ulla

Patricia sa...

Men va sjutton, nu ligger jag efter i bloggeri-världen .. har ju missat dagens inlägg hos dig .. ja hos alla för jag har inte varit inne ju .. har ju haft annat för mig idag .. ;)

Vilken bra utflyktsdag det blev för Sandra, hon fick verkligen göra lite allt möjligt .. =)

Se, där har hon ju cykelhjälm .. som jag frågade henne idag om hon inte brukade ha när hon cyklade .. hon frågade nämligen varför jag hade hjälm när jag åkte motorcykel så då sa jag ju att man var tvungen precis som när man cyklar .. hi hi.

Nu sitter vi som 2 zoombies i TV-soffan och din fina ljuslykta lyser i blomman på bordet .. gillar den jättemycket ska du veta! .. =)

Tack igen <3
kram kram

Maritha sa...

Har ju glömt......så fin bloggen är i vårskrud......och Sandra blev så fin hos frissan!

Jadu, den cyckeln ser liten ut för damen!